FÖRSTA ADVENT hemma hos mig

Vad innebär första advent för mig? 
 
1. MYSFRUKOST
 Självklart ska det lyxas till lite. Och det känns extra skönt när jag inte fått njuta av en långfrulle på hela veckan. Dessutom snöade det igår så det ligger lite snö på marken, vilket höjer julkänslan. Idag fick det bli den klassiska frukosten med yoghurt, müsli och nötter + äpple med kanel. 
 
 
2. Tända första ljuset
Det första jag gjorde när jag steg upp imorse. Igår köpte jag hem fyra stycken röda ljus som matchar fint med min röda duk och den röda julstjärnan. 
 
3. Julte
Förra året köpte jag hem ett julte från Indiska som jag inte ens hann öppna pågrund av att jag hade så mycket te hemma. Det är ett problem jag har, går alltid förbi tehyllan i affären för att se om det finns några spännande sorter och köper oftast hem fast jag har hela skåpet fullt. Det smakade juligt och kommer vara en favorit denna vinter! ♥
 
 
 
4. Julinspirerad one-piece
MIN FAVORIT. Denna bor jag praktiskt taget i varje vinter. Som ni kanske minns så tipsade jag om ett par från Cubus för någon vecka sedan. Att vakna upp i den och bänka sig vid köksbordet med jultéet var underbart. 
 
 
5. Musik med jultema
Idag är det acceptabelt att börja lyssna på julmusik. Självklart har jag gjort iordning en playlist på Spotify som går varm just nu. Den hittar ni HÄR om ni vill ha lite inspiration till er egen spellista.
Indiska - christmas - cozy christmas - frukost - första advent - julte - jultema - kaneläppel - mon amie - one piece - spotify
1
Sandramaria

Åå vilken underbar Onepiece!*vill ha*