Vad som hänt i veckan

Veckan har snart passerat, jag har verkligen längtat efter helgen. Att bara få ligga i sängen hela dagen och läsa, käka långfrulle och promenera i den kyliga vinden. Helgen innehåller inga större planer utan ska passa på att vila hjärnan inför den kommande veckan. Men vad har jag sysslat med denna vecka? Låt oss kort sammanfatta veckans händelser: 
två bilder av mig i början av veckan, jag hade julkänslor och klädde mig i en stor stickad kofta och knähöga strumpor!
 
Det har snöat en massa
I början av veckan var det värsta snökaoset här i Umeå. Snön vräkte ner, det blåste och orsakade värsta snöstormen. Någon dag senare visade termometern +4 grader, snön smälte och vägarna blev glashala. Dessutom regnade det och man var blöt rakt igenom jackan när man klev in genom ytterdörren. 
 
Jag har skrivit mitt första VG
ÄNTLIGEN har all tid jag spenderat i skolan kommit till nytta. Jag har aldrig haft höga krav på mig själv när det gäller prov eller tentor. Bara jag får godkänd är jag nöjd. Oftast är det så att jag ligger några poäng över godkänt. Det har alltid varit min vardag. Men i veckan fick vi ut vår tenta i Hälsokommunikation och jag blev verkligen förvånad över resultatet. VG? Kunde knappt tro mina ögon! Och jag vill verkligen inte skryta men detta händer aldrig mig! ALDRIG! Så igår firade jag med en rejäl påse lösgodis! Det var jag värd! 
 
Jag har sett första avsnittet av Enkelstöten
Ni har väl inte missat den nya serien på tv4? En kväll när jag slöskrollade på facebook kom jag över en liten videosnutt från serien och jag kände att jag måste se första avsnittet. Så kul att se två kvinnliga huvudkaraktärer som ska råna en bank. Jag ser verkligen framemot fortsättningen. Om du missade premiäravsnittet kan du se det på tv4 play. Ett litet tips! ♥
 
 
Jag har intervjuat om arbetsmiljö
Jag och ett par klasskompisar har intervjuat en person om arbetsmiljö. Vi är mitt uppe i ett grupparbete som vi ska presentera på måndag. Så i onsdags så körde vi en intervju på ca 1h. Spännande och kul. Vi snackade om bland annat stress, kollegor och socialt stöd. 
 
Jag har gjort en paj på kikärtsbotten
Den kan ni spana in i inlägget under. Den blev så god. Om ni också vill prova på att göra denna paj så hittar ni också receptet nedan. Kan varmt rekommendera denna om du är ute efter ngt nytt!!
 
Födelsedagsfika hos Sofie
Min klasskompis Sofie fyllde år i veckan och hon bjöd på fika hemma hos sig. Hon hade lyxat till det med prinsesstårta från Nya Konditoriet. Väldit mysigt att få gofika mitt i veckan. Vi snackade ett par timmar, planerade helgen och drack te. 
Ni ser ju hur god den ser ut! Det var så länge sedan jag åt prinsesstårta. ♥
 
Jag har börjat lyssna på julmusik
Japp, nu är det sagt. När det snöade som värst i veckan tände jag lite ljus hemma och jag drabbades av extremt starka julkänslor att jag var tvungen att lyssna på julmusik. Så nu har jag invigt förra årets julspellista (som ni kan hitta HÄR, även några nya låtar har adderats). Börjar så småning om bli redo för december. Kan knappt tro att det är första december (och Lilla Jul) nästa vecka. Så galet. Men jag längtar!!! ♥
 
Ätit pepparkaksfil
Om vi fortsätter på jultemat så har jag köpt Norrmejeriers Pepparkaksfil i veckan. Så denna vecka har min frukost bestått av lite pepparkaksfil! Jag var så glad när jag sprang över den i affären. Som sagt så älskar jag pepparkakssmaken på precis ALLT! 
 
 
såhär såg bland annat dagens frukost ut. Inget märkvärdigt, det gamla vanliga FÖRUTOM att det ligger pepparkaksfil under all den goda toppingen! 
enkelstöten - frukost - julmusik - kikärtsbotten - norrmejerier - nya konditoriet - pepparkaksfil - prinsesstårta - spotify - tenta - tv4 - tv4 play
5
Jessica Högberg

Pepparkaksfil??
Klart du ska skryta! VG! Grattis!!

Svar: Har du missat pepparkaksfilen!? Spring genast till närmaste affär och prova! Så god! Och tack så jättemycket!!!!!! <3
Hemma Hos Felicia

Corinne Grönholm

Åh vad gott med Pepparkaksfil!!! O bra jobbat med VG :)

Jessica Högberg

Ha ha, tydligen;) Får kolla=)

Ronja

pepparkaksfil <33

Linda Ph

Så fin den blåa skålen är! Är den från indiska? :)

Svar: Ja, det är min absoluta favoritskål!! :D
Hemma Hos Felicia