INNAN JAG DÖR

Veckans lista handlar om min bucketlist, saker jag vill jag INNAN JAG DÖR. Listan kan ni hitta inne på Sevendays. Här nedan kommer mina svar, vad vill jag göra innan jag dör?: 
 
Hit vill jag resa:
Joshua Tree, en underbar nationalpark i Kalifornien. Jag har länge drömt om att få spendera en natt på ett airnb där, fota grymma bilder i solnedgången och mysa framför en öppen eld med en kopp te en sen kväll. 
 
ser det inte underbart ut? ♥
 
Det här vill jag äta:
En croissant med en café au lait i Paris eller en grekisk sallad i Santorini. 
 
En artist jag vill se live:
Celine Dion, vilken gudinna. Om jag redan bölar när jag här My heart will go on live på youtube, hur kommer det då vara att höra den in real life? Det vill jag verkligen ta reda på. 
 
Det här vill jag uppleva:
barnbarn, lyckan att få se sina egna barns barn springa runt i trädgården, under en vattenspridare en het sommardag. En sådan lycka vill jag uppleva! 
 
Ett språk jag vill lära mig:
Jag vill jättegärna lära mig ett språk flytande, jag pluggade franska i många år men nu har allt liksom runnit ut i sanden. Men franska är helt klart ett språk jag gärna skulle lära mig igen. Några ord sitter men att prata det flytande är nog drömmen! 
 
En sport jag vill prova på:
Att surfa, vet inte om jag skulle våga i dagens läge men i framtiden ska jag ta mod till mig och testa. Det skulle vara så kul att få uppleva det.
 
Här vill jag bo:
I ett egnahemshus vid havet, ett hem med bohemisk inredning och stora fönster.
I stil med detta ovan
 
Den här boken vill jag läsa:
Jag har extremt många böcker på min to-read-list med här är ett urval:
alla Harry Potter-böckerna
It av Stephen King
Final Girls av Riley Sager
Queen of Hearts-serien av Colleen Oakes
The Hate U Give av Angie Thomas
 
En utmaning jag ska klara:
Ta mig igenom en utbildning och bo utomlands ett tag. Jag är så redo att resa nu, att ta mig ut i världen är högt upp på min bucketlist just nu. 
 
Ett äventyr som jag vill vara med om:
Upptäcka Peru och besöka Machu Picchu tillsammans med någon likasinnad och galen som mig. Har varit besatt av Peru så länge jag kan minnas, innan jag dör ska jag dit oberoende om jag är gammal eller ung. Kanske det är något jag gör när jag blir pensionär eller något. 
 
Det här vill jag äga:
Ett hus. Ett eget hem där jag mår bra och är lycklig. 
att få vakna upp och veta att det är här man kommer att bo resten av livet, trivas och växa och bli gammal. längtar
 
Ett jobb jag vill prova på:
Att jobba på en urläcker restaurang eller ett 5-stjärnigt hotell
 
Ett mål med min hälsa:
lycka, att leva balanserat och att leva i nuet. Att ta livet med en klackspark och våga mera! 
 
En person jag vill träffa:
Meghan Rienks, Rochelle Fox och Josefin Dahlberg. Tre inspirerande människor jag aldrig kan få nog av.
 
En restaurang jag vill äta på:
La Perla som drivs av Emilio Ingrosso. Vem vill inte prova på en äkta italiensk pasta? 
 
En känsla jag vill få känna:
riktig kärlek
 
Det här vill jag skapa:
en familj och framtid, en framtid jag ser framemot och ett jobb jag älskar
Celine Dion - bucketlist - josefin dahlberg - joshua tree - la perla - lista - meghan rienks - rochelle fox
5
Felicia

underbar lista

Svar: <3
Hemma Hos Felicia

Isabell Hedberg

Vilken mysig lista, vilka härliga mål! :D
Önskar dig en jättefin onsdag :)
Kram!

Svar: hihi tack så mkt!! Kramar!
Hemma Hos Felicia

Linda Wallner

Vilken härlig lista! Jag såg Celine Dion när hon var i Sverige i år och det var magiskt. Har velat se henne i så många år så jag är glad att jag gjorde det!

Svar: Åååh så avundsjuk jag blev nu! :D
Hemma Hos Felicia

Ida-Marie Jungell

Åh, tycker så om liknande listor :) och dedär med egnahemshus vid havet, YAS!

Irene

Åå att surfa är helt underbart ! Redomenderar verklige att testa. surfade flera gånger i veckan då jag var i Sydafrika. Mycket svårare än det set ut men så kul då man står på brädan några sekunder. Gäller att vara envis.