6 konstiga saker om mig

God eftermiddag! Idag är det fredag och jag tänkte bjussa på lite rolig fakta om mig. Jag vet inte hur det är med er men jag gillar att läsa lite rolig fakta om andra, det är ju lite charmigt ibland. De där små sakerna som gör en person speciell. Idag delar jag med mig av 6 lite konstiga saker om mig själv: 
 
1. Min kändiscrush är Orlando Bloom
Ända sedan jag såg Orlando Bloom i Lord of the Rings för första gången har han varit min kändiscrush. I mitt tonårsrum kunde man hitta planch efter planch med antingen Legolas, Will Turner eller Orlando Bloom him self. Ja, jag var nog lite besatt nu när jag tänker efter, men han är ju sååå otroligt snygg. Jag tyckte även att det var lite tråkigt att se första LOTR filmen eftersom att det tar ca ½ timme innan man får se Legolas. 
 
2. Jag föredrar att läsa böcker med kvinnliga karaktärer
Jag har väldigt svårt att sätta mig in i bokens huvudkaraktär om det är en man. Jag kan inte riktigt relatera på samma sätt och då uppfattar jag boken på ett helt annat sätt. I vissa fall måste jag avsluta mitt i eftersom att det inte alls funkar. Dock har jag läst böckerna The Rosie project och The rosie effect som är skriven av Graeme Simsion där huvudkaraktären faktiskt är en man. Där funkade det bra! 
 
3. Jag är ljuskänslig
På våren när solen börjar kika fram och reflekteras i snön brukar jag ha perioder där jag ofta går omkring med huvudvärk. Mina ögon är mycket ljuskänsliga, jobbigt när det kommer till mörkerkörning och dagar när solen lyser konstant.  Och de dagar när jag drabbas av ett migränliknande anfall vill jag bara dra för gardinerna och ligga i mörkret ett par timmar. 
 
 
4. Den första serien jag blev beroende av var Förhäxad
Jag minns än idag dagen jag satt hemma hos mormor och morfar, vi var över på söndagsfika och hade på tv:n i bakgrunden. Det var riktigt lyxigt, för de hade tv3 hemma hos sig och vi passade på att titta lite då för jag tror att vi inte hade den kanalen hemma hos oss. Då sändes Förhäxad och jag blev så faschinerad och var tvungen att se alla säsonger! Jag är så besviken att den inte finns på Netflix längre.
 
5. Jag älskar bröd
Alla dessa dieter, vad är bra vad är dåligt? Jag lyssnar på kroppen, det borde ju vara den bästa dieten. Men iallfall, om det är något jag absolut inte skulle kunna sluta äta så är det bröd. Speciellt rågbröd och mitt hembakade bananbröd. 
 
6. Jag har alltid telefonen på ljudlös
Jag vet inte ens vad jag har för ringsignal. Ända sedan jag köpte min telefon har jag haft den på ljudlös. 
Orlando Bloom - bananbröd - charmed - förhäxad - lista - lord of the rings - rågbröd
2
Anna

Jag fattar verkligen inte vem som har kommit på att bröd och pasta och sånt är dåligt för en...det är ju det bästa i livet! :D

Svar: haha håller med dig! Skulle bra kunna leva på pasta resten av livet! :)
Hemma Hos Felicia

Linnéa

Vilken snygg bild i gråskala med kvinnan med krusigt hår på din header, om det är du: vad snygg bild på dig! :)

Svar: nemen tack Linnea!! Ja, men det är jag, vilken fin komplimang! :)
Hemma Hos Felicia