HEJA LIVET

Idag vill jag tipsa om en riktigt bra podcast för den som vill lyssna på lite djupare berättelser, berättelser som berör och som får en att tänkta till och verkligen stanna upp. Flera avsnitt har gett mig en bättre inblick i vad psykisk ohälsa faktiskt innebär, den är individuell och ibland väldigt plågsam. 
 
Podden jag vill tipsa er om heter Heja Livet som drivs av Emely och Carro och fokuserar på kvinnors berättelser om livet, allt från relationer till välmående. I varje avsnitt delar någon kvinna med sig av sin egen upplevda berättelse om livet, det de varit med om och i vissa fall överlevt. 
 
 
Just nu finns det 12 avsnitt att lyssna på och här är tre avsnitt som jag tycker att ni kan lyssna på lite extra:
 
1. Avsnitt 12 - att välja bort alkohol
 
2. Avsnitt 11 - När tvångstankarna tog över mitt liv
 
3. Avsnitt 1 - när cancern tog över
 
Ni hittar podden där ni lyssnar på poddar! 
heja livet - podcast - tips