Veckans höjdpunkter

Hallå!! Det känns som evigheter sedan jag uppdaterade er om min vardag. Måste börja med att säga att jag fortfarande trivs som fisken i vattnet här på Österåsen. Det finns verkligen så fina människor här. Dagarna rullar på helt enkelt, jag hjälper till där det behövs, har fått stå mycket i köket och har även fått vara med på ett "studiebesök" på ICA. 
 
Men jag tänkte kort sammanfatta lite höjdpunkter på denna veckan. Det har ju ändå hänt lite små grejer som är värd att ta upp. Det är ju de små vardagsglimtarna man ska uppskatta i livet. I veckan har jag: 
 
Käkat kladdkaka på praktiken
Alltid roligt när andra fyller år, då bjuds det på bakverk från höger och vänster. I veckan har jag bland annat blivit bjuden på en hembakad kladdkaka till fikat, även en och annan prinsesstårta. 
 
Tagit skogspromenader
Jag har verkligen tagit till vara på solljuset och unnat mig några kvällspromenader i skogen efter arbetspasset. Det är ju lite lyxigt när man har en liten vandringsled precis utanför dörren. Och jag får alltid mera energi efter en skogspromenad. 
 
 
Besökt Långsele
Jag har också besökt Långsele i veckan, spännande att få se en annan kommun (fastän den var rätt liten). Jag var dock där i praktikens syfte, vi tog en svängom på ICA och spanade in deras utbud och jämförde lite produkter.  
 
Gått på ett Core-pass
Klockan 7.15, på morgonen. Ibland är det skönt att vara en morgonmänniska. Jag har insett att när klockan närmar sig 18 försvinner min energi och allt jag vill är att käka middag, se serier och gå och lägga mig. Så att träna för mig är mest optimalt på¨morgonen. Så i veckan lyxades jag ta mig på ett core -pass. 
 
Ätit en god vegetarisk taco paj till middag
Maten här på Österåsen är.så. himla. god. men igår åt jag nog världens godaste vegetariska taco paj. 
 
Njutit av en ledig fredag
Jag åt en god frukost som sedan följdes upp av en läcker pasta till lunch. Tvättade lite kläder, njöt av solens strålar ute på en bänk medan jag läste en skallvertidning (det var minsann inte igår). Såg en film, kollade Let's Dance och drack te. 
 
Spenderat helgen ensam på Österåsen
Denna helg är Österåsen stängt och jag måste erkänna att det är lite läskigt att gå omkring i byggnaden sent om kvällen. Det ekar och man inbillar sig att det spökar. Men ändå skönt att ha hela stället för mig själv. Jag kan bland annat spendera all min tid i tv-rummet (i fredags tittade jag på Let's Dance) eller använda gymnastiksalen när jag vill. Det är ju lite lyxigt. Men eftersom att jag spenderat hela veckan i någons sällskap kan det nog kännas lite ensamt. 
 
Emanuel Bagge gästade oss
En otroligt bra spelning (som jag nämt i tidigare inlägg). Helt klart en stor höjdpunkt i veckan. Han har en stor talang. Fick även höra hans mamma sjunga en cover på Amacing Grace, även hon har en otroligt vacker sångröst! 
 
kladdkaka - långsele - tacopaj - veckans nu - vegetarisk paj
1
ajlimullersandvik.blogg.se

Wow, din praktik och tillvaro låter så himla givande, på olika sätt! :D

Svar: ååh, trivs som fisken i vattnet!! :D
Hemma Hos Felicia