Ett vackert Ylläs

Något vi sällan kanske uppskattar är vår egen finlänska miljö. Vad jag har lagt märke till här uppe i norr är att solen går upp och ner på ett helt annat sätt. Himlen har en otroligt fin färg som skiftar i rosa och gör att jag infinner ett inre lugn. Det är helt magiskt. Även här i Finland kan det vara vackert, något vi kanske inte alltid tänker på. 
 
Så i detta inlägg vill jag visa er hur fint det kan vara här uppe i Lappland: 
 
 
Här skiftar himlen i en rosa/lila färg som är så otroligt vacker!
 
 
Anna-Sara och jag var på ett litet fotoäventyr eftersom att ingen av oss åker slalom. Vi hittade ett perfekt fotoställe där vi fick en riktigt bra vy över det vackra landskapet.
 
 
Och så kunde man också se månen!
 
 
Sen tog vi gondolen upp till toppen där vi fick beskåda en vacker solnedgång. 
 
 
Vi lunchade också uppe på toppen. Anna-Sara och jag tog varsin falafelkorg som bestod av fries och falafel samt en god dip. Vi var utsvultna så det smakade riktigt bra. ♥ Det var rätt så mycket folk inne i det lilla caféet men vi lyckades hitta ett par sittplatser. 
 
 
Och till sist så bjussar jag på en lite rolig bild. Anna-Sara skulle ta en bild på mig i gondolen men jag var tydligen inte riktigt med på noterna! ♥
Falafel - gondol - lappland - pommes frites - ylläs
5
ajlimullersandvik.blogg.se

guud, så härlig winter vacay ni verkar ha. Era bilder mot snön och rosa himmel är verkligen lockande! Jag åker gärna utförsåkning, men har ingen semester inplanerad.

Bunny Therése

Fantastiskt vackert verkligen! :)

Svar: ja men visst är det!!
Hemma Hos Felicia

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Gud vilka fantastiska bilder! :)

Svar: tack Beatrice! :)
Hemma Hos Felicia

Amanda Parkkinen

Åh så fint!

Joakim Ramqvist Hallin

Trevliga och inspirerande bilder, älskar själv det fina vintriga lappland och Finland, ty snö och kyla jag tycker mkt om, intr och spännande blogg du har btw.. Ett riktigt GOTT SLUT jag önskar DIG, ;-)..

Svar: tack desamma !! :D
Hemma Hos Felicia