FREDAGSPEPP - brödbak

Glad fredag på er! Nu närmar sig julafton med stormsteg. Har ni inhandlat alla julklappar? Vad är inte bättre än att sprida lite extra kärlek runt jul. Därför är det dags för FREDAGSPEPP. Det är ett koncept här på bloggen som innebär att jag hyllar någon som inspirerat mig under veckans gång eller som jag tycker behöver lite extra pepp och kärlek! 
 
Så, vem är det jag vill hylla denna fredag? 
 
 
Denna fredag vill jag gylla ett riktigt bra koncept som jag ramlat över. Idag tycker jag att ni ska spana in Löparlimpan som drivs av Madelen Smedlund. Hon är en föredetta kollega till min mamma och på det sättet har jag lärt känna henne. Idag bakar hon bröd på beställning, bland annat surdegsbröd och limpor i olika smaker. Det bästa är att om du bor i Jakobstads trakten levererar hon alla bröd på cykel. Hon kombinerar helt enkelt nytta med nöje. Alltså vilken idé! 
 
Nu i slutet av december har hon en liten paus där hon satsar på julbak med familjen men hon lovar att vara tillbaka till januari så varför inte klicka på gillaknappen på hennes facebook sida  för att hålla koll på när hon meddelar att hon bakat och när bröden är redo för leverans. 
 
 
HÄR hittar ni hennes facebook sida och HÄR kommer ni direkt till hennes instagram! 
brödbak - facebook - fredagspepp - instagram - jakobstad - limpa - löparlimpan - surdegsbröd