SISTER TAG

Förra veckan spenderade jag väldigt mycket tid med min syster och jag frågade henne om hon vill vara med på en Sister tag här i bloggen, så att ni kanske lär känna oss lite bättre. Hur var vi egentligen när vi var mindre? Vem av oss har den bästa sångrösten och hur ser vi på varandras liv om 10 år? 
 
Men kanske vi börjar med en liten kort beskrivning om systrarna Hästbacka? Vi är två barn i vår familj. Jag (Felicia) är äldst utav oss, jag fyller 24 denna höst och Victoria, som är tre år yngre än mig, fyller 21 i höst. Vi är båda höstbarn vilket har gjort att vi uppskattar (och ser framemot) hösten lite mer! Jag bor för tillfället i Larsmo och syster har flyttat till Soklot tillsammans med hennes pojkvän, hans hund och nu deras kissemiss. Jag måste erkänna att hon är nog den som är mer mogen utav oss för tillfället. Men nu vidare till frågorna, nu får ni lära känna oss på ett lite djupare plan. 
 
Om ni fortfarande har någon fråga ni inte tyckte att ni fick svar på elle det kanske dök upp någon spännande fråga så är det bara att skicka iväg en kommentar. Vi svara gärna på flera!!! 
 
 
Vad har du och din syster gemensamt?
 
Victoria: vi är båda introverta och vi förtstår varandra på ett helt annat sätt än vad två vänner gör. Vi kan förstå varför den andre reagerar på ett visst sätt i en specifik situation. 
 
Felicia: vi har samma torra humor och vi har rätt så samma intressent så som att spela sims, att sjunga singstar och att måla! VI har ofta samma åsikter om saker och vi tar livet med en klackspark
 
 
Vad är ert roligaste minne tillsammans?
 
Victoria: VI har väldigt många, t.ex. alla gånger vi hoppat på studsmattan tillsammans, gjort koreografier till låtar och hoppat genom vattenspridaren, alla underbara sommarminnen på villan när vi flytit runt på luftmadrass. Och självklart när vi lekt Lara Croft. Vi spelade t.o.m in våra egna filmer. Vi var badass!! Synd att vi inte har dem kvar. 
 
Felicia: hahaha, ååh ja! Det hade varit kul att se dem. Jag har väldigt roliga minnen från alla utomlandsresor vi gjort, när vi hittat hemliga ställen tillsammans! Förståss alla stunder när jag känt att jag kan vara mig själv tillsammand med dig! Det är något jag uppskattar med dig! 
 
 
Beskriv varandra med tre ord:
 
Victoria: rastlös, lättirriterad, bedant
 
Felicia: genuin, småfittig och envis
 
 
Finns det något du irriterar dig på hos den andra?
 
Victoria: ibland kan du vara lite för snäll, att du t.ex. inte vågar säga något dumt om någon annan eller säga vad du tycker om saker 
 
Felicia: det är ju jättebra att du ärlig om saker och ting men ibland kan du vara lite för rak på sak om vissa grejer! Haha! 
 
 
Vad tycker ni om att göra tillsammans?
 
Victoria: det bästa är ju när vi bara sitter och pratar om vad som hänt, när vi bara chillar och så, och självklart att äta!!!
 
Felicia: hahaha, tänkte precis säga det! Och när vi fotar tillsammans, speciellt när bilderna blir bra! 
 
 
Vad är din syster riktigt dålig på?
 
Victoria: att prata om känslor!!!!!!
 
Felicia: det har du så rätt i. DU är rätt dålig att prata i telefon pga din telefonskräck, men du håller ju på att bli lite bättre!!
 
Victoria: jaa, om det ringer ett okänt nummer så måste jag alltid kolla upp vem det är som ringer!!!
 
 
 
Smeknamn ni har på varandra
 
Victoria: Jag kallar nog dig bara Fia
 
Felicia: Och jag har nog inget annat smeknamn än Vicki på dig
 
 
Har ni en nära relation?
 
Victoria: den har blivit bättre på senaste, förut var den lite sämre men vi har växt tightare med tiden
 
Felicia: och det är jag glad för! 
 
 
Favoritspel ni spelade tillsammans?
 
Victoria: VIi har spelat massa spel tillsammans, t.ex. The Sims, SSX, Dogs life och GTA
 
Felicia: även brädspel så som Kanin loikka, Trivial persuit disney edition och kortspel. Och just ja, vi har ju också sjungit massa singstar om det räknas som ett spel! 
 
 
Vem av er tar mera selfies?
 
Victoria: det är nog jag, på telefonen iallafall. Men du tar nog mera outfitbilder
 
Felicia: men det räknas nog inte som selfies, du får ta åt dig äran
 
 
Bråkar ni ofta?
 
Victoria: när vi var små bråkade vi ofta om vem som hade mest plats på soffan, och vibråkade en delvi när jag var sjuk men det var nog mest onödigt bråk. Lite missförstånd och sånt. 
 
Felicia: vi har någongång bråkat om klistermärken. Jag ville alltid ha de finaste som du hade men du ville inte dela med dig utav dem!!  Vi har också bråkat om vem som ska få spela sims. En gång var vi tvungen att ha en timer så att vi lite mycket Sims-tid. 
 
 
Vem av er gifter sig först?
 
Victoria: eftersom att jag har pojkvän så känns det lite närmare för mig
 
Felicia: men man vet aldrig, the right one kanske dyker upp vilken dag som helst. 
 
 
 
Har ni stulit något från varandra?
 
Victoria: Vi har väl någon gång lånat kläder av varann utan att fråga innan!
 
Felicia: det kan va att jag stulit något halsband någongång! Eller kanske något av dina unika och vackra klistermärken när jag var mindre haha!! 
 
 
Har ni någon gång haft en crush på den andres kompisar?
 
Victoria: nej, inte egentligen, men nog var det intresant när du tog hem dina kompisar haha!
 
Felicia: jahaja, nu kommer sanningen fram!! jag tror nog inte att jag haft någon crusch på dina kompisar, det skulle bara vara konstigt!
 
 
Bästa sångrösten?
 
Victoria: du såklart!
 
Felicia: jag tycker vi har rätt så lika faktiskt!!
 
Victoria: Va oj!!! men faktiskt så kan du ta dom högre tonerna och så är jag bättre på att ta dom lägre!!! 
 
 
Vem av er kommer att bli som era föräldrar?
 
Victoria: ja men det kanske blir jag, jag har ju ändå rätt så mycket planerat redan!
 
Felicia: det tror jag med! 
 
 
Vad tror ni att ni kommer att göra om 10 år? Kommer ni att ha lika bra kontakt som nu?
 
Felicia: jag tror att vi kmr att ha lika bra kontakt 
 
Victoria: jag tror kontakten förändras när vi förändras. Att vi kommer att gå på varandras barns födelsedagskalas osv, hur långt vi än är ifrån varandra så vill man ju ändå hålla kontakten. 
 
Victoria: men jag tror att du om 10 år kommer bo någon annanstans än Finland och att du har ett stadigt förhållande och en kissemiss, högst ett barn PUNKT
 
Felicia: Det låter ju mysigt! Jag tror att du om 10 år har ett lugnt och harmoniskt liv ute på landet. Bosatt i en tvåvåningsvilla med två barn, en flicka och en pojke samt en hund. Du har hittat en inre balans och njuter av alla små ljusglimtar i vardagen! ♥
lista - sister tag - syskon - syster
1
Emma Engström

Underbart inlägg och såå fina ni är! <3

Svar: tack så jättemycket fina du!!
Hemma Hos Felicia