EASTER

Hej på er! Och glad påsk! Jag verkar vara den ända som inte åkt hem över påsken vilket har relaterat i två väldigt långtråkiga dagar. Jag valde att inte åka hem och hälsa på familjen eftersom att de kommer hit nästa vecka och hjälper mig med flytten osv så träffar dem snart ändå. 
 
Ja, nu är det bara en vecka kvar av min tid här i Umeå. Och min sista helg. Mamma påminde mig att jag måste passa på att verkligen njuta nu. Försöka leva i nuet och ta det lugnt. En vecka går snabbt, speciellt med ett fullspäckat schema nästa vecka så lär tiden bara springa iväg. Så det är precis det jag ska göra denna vecka, jag ska ta vara på den tiden jag har kvar här i Umeå och göra saker jag älskar. De lovar även rätt så bra väder nu i påskhelgen så ska försöka spendera mycket tid ute. 
 
Det är lite kaos hemma, papperskassar och lådor överallt. Så kommer det se ut hela veckan. 
 
 
Så idag har jag :
 
Börjat dagen med en morgonpromenad
Längs älven dessutom. Det kickade verkligen igång min dag. Morgonsol och friskt luft gör mig till en ny människa
 
Läst ute i solen
Äntligen kan man sitta ute utan att frysa häcken av sig. Jag tog med mig min bok och satte mig längs husväggen för att njuta av solens varma strålar. Det är helt klart ett tydligt vårtecken. Och boken jag läser just nu är väldigt bra, håll utskik efter lite boktips senare. 
 
Börjat packa
Jag har smått börjat packa ihop lite kläder och inredning. Snart får jag ta itu med porslin och köksinredningen. Det kommer bli rätt stökigt här hemma, vilket jag hatar haha. Men får bita ihop. Det är bara under en veckas tid. 
 
Ätit goda vegetariska vårrullar
Det var specialpris på vårrullar inne på Ica förra veckan och jag tänkte, hm det låter ju spännande. Sällan jag köper hem det och bestämde mig för att nappa på erbjudandet. Och det var supergoda. De är av märket Daloon om någon vill testa. Ni hittar dem i frysdisken. 
 
Börjat säsong 2 av Santa Clarita diet 
Älskade första säsogen och nu har jag kickat igång andra säsongen. Jag har insett att det helt plötsligt släppts så många nya säsonger av mina favoritserier att jag har så mycket att se. Om jag får extremt tråkigt i helgen vet ni var ni kan hitta mig haha. Idag släpptes andra säsongen av Syskonen Baudelaires olycksaliga liv och tidigare har även nya säsongen av Jessica Jones släppts samt att jag ligger efter i Riverdale. Ja, det är mycket nu! 
 
Hoppas ni haft en riktigt härlig långfredag, ätit massa påskgodis och sett en och annan påskhare. 
 
Umeå - easter - glad påsk - påsklov - santa clarita diet - vårrullar
4
Anonym

Vart har du köpt jeansen? Om de är nya kan du linka dom? :))

Svar: de är köpta inne på Bikbok! jag köpte dem dock på rea för ett år sedan, men var inne där igår och de har många likadana jeans 😍
Hemma Hos Felicia

ajlimullersandvik.blogg.se

Du kan komma och dricka te, kaffe, olika kaffedrinkar från tassimo, öl, vitt- rött- eller rosévin hemma hos mig på min balkong :D Geografigränd 8J med sol från ca 13:30! Så skulle jag avsluta min Umeåtid ;)

Anonym

Pleaseee svara :)

ISA

Jag har sett massa folk som inte firar påsk utan "bara" är hemma och gör vanliga saker med vänner, tycker det känns såå skönt! Behöver bli mer avslappnat kring högtider :) Nu kanske jag missat det men VAAAAR ska du flytta nu? Stockholm? :D
Du är så snygg på dessa bilder förresten!

Svar: Påsk har aldrig varit något speciellt för vår familj heller! :) Åh I wish!!!!!! Skulle vara så kul att flytta till Stockholm. Men i två månader framöver kommer jag att bo i Sollefteå för min praktik och sedan flyttar jag tillbaka till Finland och försöker lista ut vad jag vill göra i framtiden! :)
Hemma Hos Felicia