MJUK PEPPARKAKA - recept

Julbaket har börjat här hos mig. Här i veckan har jag bakat en riktigt god mjuk pepparkaka som jag tänkte dela med mig av. Den var superenkel och så himla god. Här nedan kommer receptet på denna härlighet.  ♥
 
Det du behöver är:
 
100 g smör
3 dl vetemjöl
1½ dl strösocker
1 tsk kanel
1 tsk nejlika
1 tsk malen ingefära
1 tsk bikarbonat
1 dl filmjölk
2 msk lingon
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser i en skål. Smält smöret och rör sedan ner det med resten av ingredienserna. Enkelt. Smör sedan en form och lägg in den i ugnens nedre del i 40-45 minuter. 
 
 
 
God att ha till en kopp te eller bara när sötsuget kickar in! 
 
julmys - julrecept - lingon - mjuk pepparkaka - pepparkaka - recept
3
Film&serier bloggen

Den där ser god ut, måste testas!!

Svar: det ska du göra , du kommer inte att ångra dig! :)
Hemma Hos Felicia

ISA

Dör lite. Tror fan mjuk pepparkaka kan vara topp 5 bästa fikat!! har du provat "mitt" bananbröd? ;)

Svar: Du, jag ska faktiskt prova det i helgen!!!!
Hemma Hos Felicia

Josephine

Vad fint! Ser riktigt gott ut, jag älskar pepparkakor men väntar nog lite till med att börja äta de 😊

Svar: haha har redan hunnit äta massor! :)
Hemma Hos Felicia