Två mindre bra nyheter

En vattenläcka
Förra veckan bjöd på det ena efter det andra. Jag hade tre lediga dagar in i veckan, väldigt ovanligt men skönt. Jag tänkte att nu får jag vila upp mig och njuta av några lediga dagar. Tisdag var min första lediga dag och jag fastighetsskötaren knackar på dörren. Det har tydligen läckt in vatten i källaren under  min lägenhet och han vill ta en titt i mitt badrum och försöka komma under fund med var problemet ligger. Han tittar snabbt in i lägenheten utan några fynd. Senare mot kvällen knackar det på igen. Jag får informationen om att de vill såga upp väggen i mitt badrum för att ta en titt på rören från min grannes badrum eftersom de går rakt igenom mina. Så jag kan åter igen vänta mig frukostbesök på min andra lediga dag.
 
Och så blev det, män med gula jackor invaderade min lägenhet. De såga upp ett stort hål i mitt badrum för att se vad som kan ha orsakat vattenläckan. Japp, där var problemet. Det är tydligen ett stort hål i ett av rören som gjort att det läckt ut vatten UNDER hela badrumsgolvet samt under en del av köksgolvet. Kanske inte den bästa nyheten på en annars så fin ledig dag. Och jag har ännu inte kommit till höjdpunkten. Jo, nu måste hela badrummet renoveras samt köksgolvet rivas upp och det kan ta upp till 2 månader. Det innebär att jag tyvärr måste  bo någon annanstans under den perioden. Suck. Jag har bott i min lägenhet i 3 månader. Japp, men bara att bita ihop. Mer information har jag ej fått så nu är det bara att hålla tummarna och se vad som händer. 
 
 
Auroras första veterinärbesök
När det spang in och ut folk i min lägenhet så lyckades också Aurora bränna sin tass på en av mina spisplattor. Det var pricken över i:et. Det blev en liten blåsa på hennes trampdyna och under de två kommande dagarna så var hon inte sig själv och jag blev riktigt orolig. Så jag var tvungen att akut boka in en veterinärtid så att jag skulle slippa vara orolig. Men allt är nu i sin ordning, hon mår toppen och är på bättringsvägen. Veterinärbesöket gick också bra, hon var superduktig och behöll lugnet inne på mottagningen. Jag tror faktiskt jag var mera nervös än vad Aurora var. 
 
 
Uff, förra veckan är äntligen över och nu får jag bara vänta med besked från disponenten. Jag har heller ingen aning om när de vill börja med renoveringen, det kan vara nästa vecka eller nästa månad. Efter allt ståhej så var det bara skönt att få komma tillbaka till jobbet. Och jag är så glad och lättad att allt är okej med Aurora, det gjorde verkligen ont i mitt mammahjärta att se henne ha ont! 💗
aurora - lägenhet - vattenläcka - veterinär