Att tänka mer miljövänligt

Jag har med åren börjat tänka mer på miljön och på hållbarhet. Jag har försökt minska på min användning av plats och onödigt papper. I dagsläget går det sådär om jag måste erkänna, men jag försöker mitt bästa. Det är ju det som är viktigast. Någon som kanske inspirerat mig till att börja tänka mera miljövänligt är min vän Elin som tillverkar ekologiska hållbara produkter som ska hjälpa dig (och miljön) på traven. 
 
Hon tillverkar bland annat fruktpåsar, linnepåsar, facepads och kaffefilter som ni ser här nedan. Jag använder mig utav hennes kaffefilter, de är enkla att använda, bara att skölja ur dem och sedan är det bara att använda dem igen. Efter ett par gånger kan man koka dem så blir de fräscha igen! Det är ett litet tips till er som kanske vill tänka mera miljövänligt. 
 
 
HÄR hittar du Elins instagramsida, spana in hennes produkter nu på en gång och var inte rädd att höra av er till henne om ni är intresserad av någon av hennes produkter! Hon bits inte!! ♥
ecoprodukter - elinmargaretasdesign - hand made - kaffefilter - miljövänligt
7
Mösstanten

Bra tips! Vi behöver alla tänka på miljön.

Michaela

Så viktigt inlägg!

Harriet

Åh super tips, måste absolut kolla on🌸

Tess

Superbra tips! Det finns så många bra produkter man kan byta ut mot mer hållbara alternativ :) Du är varmt välkommen till vårt nätverk Sustainable Influencers om du vill vara med i en härlig grupp med fokus på hållbarhet på sociala medier.

Annie

Skaffa percolatorbryggare! Aldrig mer kaffefilter, och supergott kaffe! :-D Bästa miljötipset för den som ska byta kaffekokare. Dem håller nästan för evigt också. Kommer aldrig mer skaffa vanlig kaffekokare :-)

Sedan är menskoppar grymt bra! Skär ner kostnaderna otroligt för både ekonomi och miljö när man slipper köpa tamponger och bindor!

Linda

Supertips! Vi behöver verkligen tänka mer på vår miljö <3

Elin

Så fint inlägg, tack vännen <3

Svar: <3 <3
Hemma Hos Felicia