Auroras äventyr

I onsdags var det dags för sterilisering för lilla Aurora. Eftersom att det inte är aktuellt för henne att få kattungar så bestämde jag att det är ett ingrepp som borde göras. Hennes löpperioder har varit VÄLDIGT jobbiga för oss båda haha. Så i onsdags begav vi oss oss till veterinären. Jag tror att jag var mer nervös än vad Aurora var. 
 
Personalen på Djurklinik Saari är så underbara. De behandlar Aurora så väl och gör att både hon och jag känner oss trygga. Precis som jag vill ha det. Det jobbigaste för mig var väl att se henne få bedövning, men hon somnade snabbt in. 
 
 
Operationen gick superbra. Till vänster ser ni henne precis efter att hon fått uppvakningsmedicin, lite lullig och förvirrad. Hon fick även sitt vaccin och hon blev också microchippad så hon hade varit med om mycket denna eftermiddag. Men skönt att ha det över. 
 
När vi kom hem så vimsade hon runt i köket rätt så mycket och hennes ben började vakna till liv. De blev pirriga och Aurora fattade inte vad som hände. Men jag var med henne och såg till att hon kände sig trygg. 
 
Och jag måste säga att operationen var välgjord. Såret är så bra gjort, det finns ingen risk att hon kan komm dit och dra upp det eller något vilket gör att jag kan känna mig säker. Till en början hade hon en nätdräkt på sig men den slet hon sönder på en gång. Hon tyckte att den var alldeles för obekväm. 
 
Dagen efter var jag hemma med henne för att se till att inget galet skulle hända. Eftersom att hon är ensam om dagarna när jag jobbar så ville jag ha lite uppsikt över henne efter operationen. Men hon har varit så duktig, hon var väldigt trött dagen efter och sov i princip hela dagen. Ibland så fick hon lite energi och ville hoppa upp på saker, vilket hon egentligen inte får. Men jag gillar att hon ändå är sitt gamla jag, lika busig och mysig samtidigt haha!
 
 
Jag passade på att se lite Disney under dagen, dricka kaffe och bara ta det lugnt. Det blev en liten promenad under dagen för att se hur hon skulle klara sig ensam, men hon är så självständig. Jag är så glad att allt gick så bra under och efter operationen. Aurora är min lilla prinsessa, så duktig och fin! ♥
aurora - djurklinik saari - sterilisering - veterinär