New breakfast favorite

Jag har hittat en ny frukostfavorit. Ja, ni hörde rätt. Det tog mig bara sådär 4 år att tröttna på havregrynsgröten. Dock är detta inte så långt ifrån det men det känns ändå som något helt nytt.
 
Jag har då upptäckt overnight oats. Jag har ätit det till frukost nu i snart två veckor. Jag älskar det. Det är så enkelt att göra, tar cirka 3 minuter att göra dagen innan och sedan är det bara att ta fram den till frukost, addera lite god topping och voila. En näringsrik och mättande frukost. 
 
Men jag tänkte ändå visa er hur jag gör min overnight oats, ni måste helt enkelt prova detta!! Det är 4 enkla steg för en perfekt frukost: 
 
 
1. Ta fram valfri skål/burk/glas som du vill äta ur och mät upp 1dl havregryn. 
 
2. Lägg sedan till 1dl valfri mjölk (denna havremjölk jag har här ovan är favoriten, det ger den en liten sötare smak) 
 
 
3. Jag väljer också att sätta till 1msk chiafrön, det är dock valfritt men de innehåller bra med protein och är fiberrika. Sedan adderar jag också lite salt och massa kanel
 
4.  Rör sedan om och lägg ett lock på och in i kylen. Ha den i kylen över natten så att havregrynen får dra i sig all vätska. So simple! 
 
 
Här ser ni resultatet! Till vänster har jag skivat lite banan och ringlat en tesked jordnötssmör över. Helt klart favoriten. Till det åt jag också ett ägg. Till höger har jag skivat en banan och adderat lite nötter och torkad frukt. Till det åt jag också ettt päron. Så läckert och mättande. 
 
Har ni testat overnight oats? Kanske ni har något tips eller recept ni vill tipsa mig om! 
chiafrön - frukost - havremjölk - jordnötssmör - overnight oats
1
Emmie

Hej! om du gillar overnight oats måste du testa göra dem med kardemumma istället för kanel. såå gott! förutsatt att du gillar kardemumma :)

Svar: Jag ÄLSKAR kardemumma! Det ska jag testa!
Hemma Hos Felicia