Easy homemade snack bars

Skolorna kickar igång denna vecka och det är dags att återgå till gamla rutiner. Tänk att sommaren redan är över. Men inga sura miner, nu är det dags att kicka igång hösten med massa pepp. Hösten samt vintern kan vara en väldigt jobbig tid för många (jag har varit där) så jag tycker att det är viktigt att sprida mycket pepp och kärlek för det behövs nu när höstmörkret anländer. Ni kommer att få se många sådana fina inlägg på bloggen senare i höst. Det kan jag lova er. 
 
Men det var inte riktigt det jag hade tänkt dela med mig av idag, utan idag så tänkte jag dela med mig av ett enkelt och gott recept på mellanmålssnack som man enkelt kan ta med sig till skolan, jobbet eller träningen. En hälsosam bar som inte innehåller något raffinerat socker och innehåller endast 3 ingredienser. 
 
Recept på hälsosamma mellanmålsstänger: 
 
 
Det du behöver för 8 stänger är : 
 
2 bananer
4dl havregryn
½dl nötter/russin/torkade tranbär/frön
 
Sätt ugnen på 175 grader. Skala bananerna, sätt dem sedan i en skål så att du kan mosa dem med en gaffel. Tillsätt sedan resten av ingredienserna i skålen och rör om. Forma 8 stänger av massan och lägg dem på ett bakplåtspapper på en ugnsplåt. 
 
Grädda stängerna i ca 13 minuter i mitten av ugnen. När de är klara kan du försiktigt föra över dem till ett galler så att de kan svalna.
 
 
Du kan också göra flera olika mellanmålsstänger genom att byta ut nötterna mot antingen olika frön, torkade bär eller varför inte frysta bär. Jag valde att köra på frysta lingon, det blev en succé. De är även perfekt att ha med i väskan när hungern slår till under lektionen. 
hälsosam mat - hälsosamma - mellanmål - mellanmålsbars - mellanmålsstänger - skolstart
1
Bunny

Åh så enkelt! Ska prova :D

Svar: åh ja, det tycker jag att du ska göra! :)
Hemma Hos Felicia