En veckosammanfattning

Är det bara jag som gillar veckosammanfattningar? Jag tycker det är så roligt att se vad bloggare gjort under veckan som gått och nu kommer jag haka på och sammanfatta föregående vecka i ett inlägg. Ska detta bli ett återkommande koncept? Jag vet att både Daniela och Karolina sammanfattar sina veckor på sina bloggar, så klicka er in där för att ta del av deras liv. Det känns lite som att man lär känna personen bakom bloggen osv. 
 
Detta är vad jag gjorde förra veckan:
 
 
I början av förra veckan spenderade jag lite tid i Larsmo, som sagt så hade jag jobbat i Jakobstad under helgen och beslöt att stanna en liten stund på hemmaplan. Det var skönt. Jag tog det lugnt, vilade upp mig efter helgen, kollade mest serier och åt god mat. Bland annat så påbörjade jag nyaste säsongen av The Handmaid's tale
 
Eftersom att jag hade tillgång till bil så beslöt jag för att besöka Jysk för att köpa hem en lampa samt en hylla till sovrummet. Äntligen har jag inskaffat en lampa. Så lägligt nu när det börjat bli lite mörkare om kvällarna. 
 
 
På tisdagen så åt jag middag tillsammans med ElinStrandis. Vi catchade upp lite efter veckan som gått och så provade vi deras friterade quorn med sötpotatispommes. Ingen höjdare men sötpotatispommesen får plus i kanten.
 
 
Efter det tog jag och Aurora och packade ihop våra saker och åkte hem till Vasa. Aurora är alltid supertrött efter en resa så hon sov praktiskt taget en hel dag. Men då är hon extra mysig och vill sova nära mig. 
 
 
Jag har vattnat blommor. Jag är en snäll vän och ställer upp när det behövs. Anna-Sara har inte tid att vattna sina små barn under de kommande veckorna så jag hoppar in och ser till att de mår bra! Och hon har ju inte bara en växt precis. 
 
 
Jag har också varit kattvakt i helgen. En jobbkompis behövde någon som tittade in för att mata hennes katter under en dag och självklart ställer jag upp. Rafael och Sergei är supermysiga och så fluffiga. 
 
 
Och man tackar ju inte nej till en sushi dejt. Speciellt när det är med denhär tjejen. Efter en stressig lördag var det skönt att få sätta sig ner vid dukat bord. 
 
 
Ibland kan jag vakna upp med Aurora vid min sida. Det är en av de mysigaste stunderna jag uppskattar. Att vakna upp med henne vid min sida gör att jag får en bra start på dagen. Egentligen är hon väl bara hungrig och vill få min uppmärksamhet. 
 
Och igår så firade jag med ett glas vitt, för nu har min semester börjat. I en vecka framöver så har jag ledigt. Hur underbart! Jag kände för att fira. Så mycket roligt pågång nu! 
 
Men det var min vecka det! Nu hoppas vi på att min semestervecka blir toppen! Ni kan kanske räkna med lite mindre inlägg under veckan för denhär tjejen ska ta semestern på allvar! Ha det gött! 
jysk.fi - larsmo - magokoro - strandis - the handmaid's tale - veckosammanfattning
2
Tess

Låter som du haft en bra vecka! Jag håller verkligen med om att en av de bästa grejerna är att vakna upp med sin katt ❤

Svar: det finns inget bättre!
Hemma Hos Felicia

ajlimullersandvik.blogg.se

min semestervecka är från 16 augusti så jag hoppas sannerligen på sensommarhetta! Quorn äter jag mycket, men tycker ALDRIG att det är en höjdare. Undra om det ens går att göra quorn till något annat än meh-mat.