On our way to Stockholm

Vi är tillbaka på finsk mark. Jag vill börja med att säga att vi hade en otroligt bra resa. Stockholm visade oss sin bästa sida fastän inte vädret alltid var på topp. Här framöver kommer ni få en liten peek på vad vi gjorde under resan. Jag hade planerat i princip hela resan, vad vi skulle göra, se och äta och när jag förhörde mamma igår om vad hon tyckte om mitt koncept så fick jag bara positiv feedback. 
 
Låt oss backa bandet till onsdag kväll, när vi klev ombord på Viking Grace:
 
 
Inredningen på Viking Grace är så stilren. ♥
 
 
Vi var rätt så hungriga efter en några timmar av resande så vi piffade till oss för att sedan leta upp något riktigt gott att äta. Vår instinkt tog oss till Frank's casual diner, vilket var ett riktigt bra beslut. Det var inte alls mycket folk där, det var en lugn stämning och god mat. Precis vad vi behövde efter en lång dag!
 
 
Vi valde att prova på deras Ramen. Supergott! 
 
 
Och utsikten var enastående! Vackert! 
 
 
Sedan valde vi att njuta av ett glas champagne i champagnebaren. 
 
 
Jag kan lätt spendera många timmar på Viking Grace, helt klart en av mina favoritbåtar. Eftersom att den känns mer lyxig och är lite dyrare att åka så är det inte lika rörigt och stökigt på båten. Precis i min smak. Att möta berusade gubbar på väg till hytten är inte riktigt min cup of tea, så jag åker gärna Viking Grace än någon annan  båt. 
 
Det var en bra start på vår resa. Efter champagnebaren så gick vi direkt till hytten för att förbereda oss för en heldag i Stockholm! Stay tuned, bilder kommer! 
Frank's casual diner - Viking Grace - champagne bar - ramen - stockholm - viking line