Två nya julfavoriter

Jag upplever det som att det är obligatoriskt att tipsa om aktuella julfilmer eller julfavoriter runt juletider. De senaste åren har jag tipsat om mina favoritjulfimer (den klassiska The Holiday, Arthur Christmas och Polarexpressen. Inget nytt där), jag tror även jag någon gång tipsat om mina favoritjullåtar och delat med mig av min spellista. Idag tänkte jag dela med mig av en ny serie och en ny film med fokus på julen. Den närmar ju sig med stormsteg. Netflix har gett ut två stycken som jag jag fallit lite extra för, jag hoppas att även ni ska gilla dem. 
 
Två nya julfavoriter på Netflix: 
 
1. Home for Christmas
 
 
 
En norsk serie som utspelar sig i december. Serien handlar om Johanne som är trettio år gammal, singel och inte haft en pojkvän på ca 3 år. Hennes familj och vänner tjatar och frågar om när hon tänkt skaffa familj, hennes vänner har redan tredje barnet på kommande och hon känner pressen från hennes föräldrar. Hon bestämmer sig för att prova på online dating och hennes mål är att ha hittat en kille innan julafton. 
 
Jag har skrattat så himla mycket till denhär serien, jag rekommenderar den varmt och Johanne är så himla rolig! 

2. Klaus
 
 
 
 
Klaus är min nya julfilmsfavorit. Filmen handlar om en självisk brevbärare som förflyttas till en öde stad där han får som uppgift att dela ut brev. Om han delar ut 6000 brev under ett år så får han åka hem igen. Men är det verkligen så enkelt som det låter? Under årets gång lär han känna en leksaksmakare och deras vänskap kommer att ge med sig något stort. 
 
Jag tyckte att storyn i filmen var så mysig, ni måste helt enkelt ge den en chans. Den ger en en bra start på en bra julstämning! 
 
Har ni sett någon utav dessa två? 
netflix original
2
Amanda

Jättebra tips Felicia! 😊

Svar: Tack Amanda!
Hemma Hos Felicia

Bunny Therése

Blev jätteförtjust i serien! Den slutade väldigt spännande också, hoppas på en fortsättning nästa jul! Julserier kan bli en trend tycker jag ^_^

Det finns ytterligare en serie som heter Juldagarna och en jul-sitcom som heter Merry Happy Whatever, har du sett dem?

Svar: Juldagarna låter obekant, men Merry Happy whatever gillade jag !! :D
Hemma Hos Felicia