Förra veckans höjdpunkter

God morgon på er! Nu kickar vi igång denna vecka med en riktigt bra morgon. Eller vad säger ni? Jag har t.o.m en ledig måndag framför mig så jag har njutit av en god frukost i lugn och ro. Det blev inte så många inlägg förra veckan pågrund av bristande motivation och tidsbrist så jag tänkte sammanfatta förra veckans höjdpunkter i detta inlägg. Förra veckan bjöd på massa roligt och några få jobbiga händelser, men tänkte fokusera på de positiva idag:
 
Jag har spontanköpt ett klösträd
Det var minsann på tiden. Aurora börjar bli lite rastlös hemma och bestämde mig för att klicka hem ett klösträd till henne. Vi har haft lite stridigheter hon och jag de senaste dagarna och känner att hon behöver något nytt att leka med. Och jag tror att det kommer att passa perfekt in här hemma. 
 
Jag har bakat saffransscones
Innan jul hade jag köpt hem lite saffran eftersom jag hade tänkt baka en saffranskaka. Det blev aldrig av så nu provade jag på att baka saffransscones istället. Jag älskar saffran (eller egentligen alla julkryddor) och det är ett enkelt sätt att lyxa till frukosten lite. Det kanske dyker upp nått recept här senare. 
 
Jag har hemmagymmat
Ja men ni läste rätt. Jag hade tråkigt en kväll och orkade inte ta mig ut så jag fick den knäppaste idén om att sätta på någon youtubevideo och köra lite styrketräning. Det har inte hänt sedan maj-juni någon gång. Jag tyckte inte heller att jag tog i så mycket, vill komma igång i min egen takt, men alltså hörni. Ännu tre dagar efter mitt pass på ca en halv timme så känner jag av min träningsvärk. Helt galet hur otränad jag är. Men jag blev lite mer motiverad så ska försöka få in något pass till denna vecka! 
 
 
Jag har börjat se Castle Rock
Efter att jag sett klart serien YOU var jag redo att se en helt ny serie så bestämde mig för att börja se Castle Rock på HBO. I början var den hur spännande som helst men igår såg jag nionde och näst sista avsnittet och nu är jag bara förvirrad. Känns som att jag missade nån viktig detalj. Men kanske allt blir klart och tydligt i sista avsnittet? Någon av er som sett den? 
 
Jag har ätit mexikanskt
Att bli bjuden på hemmagjorda tortillas, frozen margaritas och en asgod guacamole en lördag kväll, det är lyx det. I lördags så hade vi en mexikansk afton, vi samlades ett par kompisar för att göra middag tillsammans, dricka drinkar och bara hänga efter en lång vecka. Supermysigt blev det! 
 
Bokat hotell i London och Paris
Igår satte vi oss äntligen ner för att planera vår resa som äger rum i slutet av februari. Äntligen får jag åka utomlands! Så igår lyckades vi hitta två hotell som föll oss i smaken och jag är nu mer taggad än någonsin. Och att få resa med två av mina bästa vänner är ju helt underbart! 
castle rock - saffransscones
4
Angelica Wåhlin

Vad gott det lät med saffransscones!

Tess

Alltså, saffransscones låter ju så galet gott?! Det måste jag testa :D

Jessica Högberg

Oj oj, du har hunnit du! Resa lät trevligast i mina öron=)

Bexollila

Vilket fint namn på katten!