Höstens disneyfilmer

Disneyfanatikern inom mig har vaknat, mer exalterad än någonsin. Inom ett par dagar har en ny trailer släppts samt en teaser till kommande live-action remakes av disneyfilmer. Jag kan knappt sitta still. Eftersom att jag nu flyter på ett rosa disneymoln så tänkte jag dela med mig av 4 filmer jag ser framemot i den närmaste framtiden. 
 
Fyra disneyfilmer jag ser lite extra framemot:
 
 
1. The Lion King
 
 
En klassiker som redan kommer på bio nästa vecka!!!! Lejonkungen, hur många gånger har man inte sett den och hur många gånger har man inte gråtit när Mufasa dör? Jag är redo för denna film, så redo! I rollerna kan man hitta bland annat Donald Clover, Seth Rogan och Beyonce. Och kan ni se framför er "The Circle of Life"? Det kommer bli stort! 
 
Release datum: 17 juli

 
 
2. Maleficent: Mistress of Evil
 
 
När första filmen om Maleficent kom ut år 2014 var jag eld och lågor. De hade äntligen gjort en remake på en av mina absoluta favoritdisneyfilmer. Törnrosa ligger mig väldigt varmt om hjärtat, även min katt är döpt efter den filmen. Nu i oktober kommer film nummer två och trailern släpptes igår. WOW, alltså nu är jag så taggad på vad som komma skall. Angelina Jolie är grym, snygg och en otroligt bra skådespelare. Den kommer också lägligt till min bday! 
 
Release datum: 18 oktober

 
3. Frozen 2 
 
 
Ingen kan ha missat att jag är besatt av den första filmen av Frozen. Jag har sett den kanske trettion gånger. Det är inget skämt. Så ni förstår kanske att jag ser framemot uppföljaren. Andra filmen känns mera actionfylld och mera drama. Och jag tror även att soundtracket kommer vara grymt, jag får gåshud av låten i trailern. Nu längtar jag till november, inte till höstmörkret utan till att jag ska få se denna film!
 
Release datum: I skrivande stund inser jag att i Finland och Sverige så kommer Frozen 2 på bio den 25 december. 

 
4. Mulan 
 
 
Här har vi teasern jag nämnde i början av inlägget. Live action filmen av Mulan kommer bli mycket spännande. Ser verkligen framemot att få se den egentliga trailern men teasern har redan fångat mitt intresse. Här snackar vi girl power! 
 
Release datum: 27 mars

 
Någon annan som blev taggad inför disneyhösten? 
Lejonkungen - Maleficent - Sleeping Beauty - Törnrosa - disney - frozen 2 - mulan - the lion king - trailer - walt disney
1
Ida

Så taggad! Lejonkungen har jag sett fram emot länge men jag hade ingen aning om att Mulan skulle bli en live action! Spännande!