Jag och musik - åtta saker ni kanske inte visste om mig

Jag har upptäckt att jag har en väldigt speciell relation till musik. Min musiksmak är lite all over the place och jag har väldigt få favoritartister men när jag väl har någon kan jag inte sluta lyssna på dem. Som t.ex. Billie Eilish, hennes senaste album är alltid på repeat hos mig just nu. Men idag så tänkte jag dela med mig av 8 saker ni kanske inte visste om min musiksmak eller om mig och musik i allmänhet: 
 

 
Akustiska covers är min favorit
Eller egentligen covers på mina favoritlåtar. Det bästa är ju när någon av mina favoritartister har gjort en cover på en känd låt. DÅ kan jag lyssna på den nånstopp. Men om jag fick välja så lyssnar jag helst på akustiska covers! Mina favoriter är Jasmine Thompsons cover på I See fire, The Civil Wars med Billie Jean och Erato med I wanna dance with somebody.
 
Jag älskar att sjunga singstar
Och det har jag nog gjort ända sedan lågstadiet. Jag bjöd hem mina kompisar, vi kunde sjunga i timmar tills vi var alldeles hesa. Det har hållit i sig till min vuxna ålder, ibland vill jag bara plocka fram microfonerna och sjunga ett par sånger. Någon annan som sjöng singstar som liten? Jag minns så bra när vi fick Schlager versionen, OJ vad vi sjöng, dag ut och dag in hahah! 
 
 
Jag har en disneyplaylist
På min spotify har jag gjort en disneyplaylist med mina absoluta favoriter. Ibland så sätter jag på den och sjunger med, ni vet, Let it Go på högsta volym. Ibland tror jag att mina grannar ska knacka på. 
 
Ibland känner jag för bara en viss typ av musik
Låtar från barndomen, disney, Miley Cyrus, boybands... You name it. Ibland vill jag bara lyssna på en typ av musik och om det där är boybands jag vill lyssna på så lyssnar jag endast på Backstreet boys, Westlife, One Direction eller Take That. Om det är låtar från min barndom så blir det Spice Girls, Avril Lavigne, Kelly Clarkson eller Miley Cyrus
 
 
Jag gillar inte att gå konserter
Jag får egentligen inget utav att gå på konserter. Visst, det är coolt att få se en stor stjärna men jag tycker att det är alldeles för mycket folk, trångt och bökigt. Liksom där försvinner det roliga. Sist jag var på en stor konsert var när vi såg Justin Timberlake 2014. Det var galet. Cool var det. Här senast har jag tackat nej till att se Backstreet Boys och Ed Sheeran. Nej, konserter är inget för mig. 
 
Jag ville gå på Camp Rock
Minns ni Camp Rock med Jonas Brothers och Demi Lovato? Jag ville så gärna att ett "Camp Rock" skulle äga rum här. Och bli inte skrämd nu men Camp Rock kom ut 2008 (!!!!!!) och då var min högsta dröm att jobba inom musik. Jag ville vara precis som Demi Lovato eller Mitchie som hon hette i filmen, jag ville gå på ett camp där musiken var i centrum och man kankse blev upptäckt. 
 
 
Jag lyssnar sällan på låttexter
Jag är inte en person som fördjupar mig i sångtexter, vilket är synd. Det ligger ju oftast något bra budskap i texter men jag är mera för melodin, om det är en unik melodi i en låt fastnar jag direkt. Min syster lyssnar alltid på låttexter och frågar ofta mig om jag inte lyssnat på en viss låts text för att den är så bra! Oftast så är svaret nej, haha! 
 
Jag har en grej för filmsoundtracks
Ofta efter att jag sett en film googlar jag upp soundtracken till filmerna för att lyssna igenom. Jag gillar att lyssna på soundtracks, speciellt till Sagan om Ringen, Harry Potter, Interstellar, The 100, Divergent och Game of Thrones. Intressant fakta: Jag har aldrig sett Game of thrones, men jag har lyssnat på soundtracket många gånger! 
Justin Timberlake - akustiska covers - billie eilish - camp rock - covers - demi lovato - disney - jasmine thompson - jonas brothers - musik - singstar - soundtrack
1
Celine

Har också en disney playlist haha! Det är ju lite av ett måste!

Svar: hahah håller med! :D
Hemma Hos Felicia