Morning with oats

Godmorgon! Jag har haft en ledig helg denna helg. Ni vet inte hur skönt det känns. Minns inte sist jag hade en ledig lördag eller söndag. Så jag har njutit av lugna morgnar, mycket kaffe och jag har försökt göra precis vad jag velat göra i stunden. Jag har ätit lösgodis, bestältt sallad från Raawka och gått på loppis. Men jag har även städat lägenheten, efter en vecka med jobb har lägenheten fått lida lite så nu är den snart skinande ren! 
 
Till frukost har jag testat Steel Cut oats, ett havregryn med klippta havrekärnor som ger ett lite annat tuggmotstånd. Väldigt spännande och jag rekommenderar att testa på detta. Det innehåller också bra med fiber eftersom att den är gjord på fullkorn. 
 
 
Här ser ni helgens frukost: Steel Cut oats som är toppat med banan, persika, hampafrön för lite extra protein samt kalen, jordnötssmör och blåbär. Yes, toppingen är viktigast för mig. Ju mer desto bättre. Alla viktiga komponenter (kolhydrater, protein och fett) ska finnas där, det ger mig en bra start på dagen! 
 
Jag köpte Steel Cut oats när jag var på besök i Umeå. Jag hade länge spanat in dem och nu bestämde jag mig för att köpa hem lite för att testa. Jag vet dock inte om de säljer Steel Cut oats här i Finland, någon som sett någon förpackning? Ni får gärna slänga in en kommentar om ni har det, för jag vill gärna köpa mera! ♥
 
 
Hur har er helg varit? Hur har er frukost sett ut? 
axa sverige - frukost - havregrynsgröt - jordnötssmör - steel cut oats - toppings