Två restaurangtips från vår resa

När man reser utomlands är maten väldigt viktig och intressant. Det är något med att testa olika kulturers maträtter som faschinerar mig. Idag tänkte jag kanske publicera ett av de sista inläggena från vår resa till London och Paris. Det börjar lida mot sitt slut nu. 
 
Så idag tänkte jag tipsa om två grymma restauranger som vi besökte under resans gång, ett i London och ett i Paris. Vi provade på väldigt mycket varierat, allt från sushi till burgare och pasta. Man kan nog säga att vi unnade oss superbra mat på vår resa. Här kommer nu två restauranger jag tycker att ni ska besöka om ni har vägarna förbi: 
 
 
Holybelly 5 
5 Rue Lucien Sampaix, 75010 Paris, Frankrike
 
 
I Paris så besökte vi Holybelly 5 som kanske är mera som ett café eller lunchställe. Vi kom prrecis i lunchtid och valde att kika på deras lunchmeny. På deras lunchmeny kan man hitta delikata pannkakor som är ett väldigt populärt alternativ. Vi valde att prova på deras mac n cheese som var dagens alternativ (och som även vår servitör rekommenderade åt oss). Jag hade inte testat det innan så jag tyckte att det lät som ett superbra alternativ. 
 
Och wow säger jag bara. Jag har dock inget att jämföra med men den var så krämig och god. En solklart femma. Om ni väljer att besöka Holybelly måste ni komma ihåg att det är ett väldigt populärt ställe, försök att undvika den klassiska lunchtiden! 

 
Shoryu Ramen
134 The Westgate, Queens Street, Oxford OX1 1PB, Storbritannien
 
 
Shoryu Ramen är beläget på ett flertal ställen i London men vi hade spanat in det som ligger på Oxford Street. Vi hade bestämt att prova på Ramen under vår resa och detta ställe lät mycket lovande. Vi tog deras White Natural eftersom att det var den som var vegetarisk. 
 
Jag hade heller inte provat på Ramen innan och efter denna gång var det nog heller inte sista gången. Vilken spännande upplevelse. Det finns en hel del att välja mellan på menyn! 
London - holybelly 5 - lunch - mac n cheese - middag - oxford street - paris - ramen - shoryu ramen