Weekend in Umeå

I'm back! Jag måste säga att jag saknat er, det är något med atmosfären här på bloggen, ni är alla så gulliga. Men igår kväll så anlände mamma och jag på finsk mark efter en otroligt härlig weekend i Umeå. Umeå visade oss sin bästa sida denna helg, vädret var på topp. Sol och +22 grader, det är nog sammarvärme det. 
 
Vi tog Wasaline över Kvarken, himlen var klarblå och vattnet likaså. Det blåste knappt nåt när vi tog oss över, vilket var en lättnad. Näe man jag låter nästan dehär bildera prata för sig själv. Och nu även under sommarhelgarna så tar det endast 3½timme att ta sig över, hur grymt är inte det? Så det gick supersnabbt att ta sig över till Umeå vilket gav oss mera tid att spendera i grannlandet. 
 
 
Sällan det är såhär fint väder ute på vattnet!
 
Vi bodde på Elite Hotel Mimer under vår vistelse. Ett hotell både jag och mamma spanat in flera gånger men inte kommit oss för för att boka. Men nu bestämde vi oss att denna gång så kör vi. Superfin lobby, magisk atmosfär och fina hotellrum. Det är även bra beläget i centrum, nära till precis allt. Så behändigt. 
 
Helt klart värt ett besök! 
 
 
 
Jag matchade hotellrummet med min färggranna tröja som jag fyndat second hand! 
 
 
En viktig del av hotellvistelsen är ju hotellfrukosten. Frukosten på Elite Hotel Mimer fick helt klart godkänt. Det jag vill att ska finnas på frukostbufféen är croissanter, kallrökt lax, hembakat bröd och ett stort utbud av olika toppings för min yoghurt. Den klarade testet, jag blev nöjd! 
 
Även mamma var nöjd med frukosten, vi blev mätta och belåtna! 
 
Nu när jag blickar tillbaka på vår Umeåresa så blev den så mycket bättre än vad jag trodde att den skulle bli. Jag förväntade mig att gamla känslor skulle dyka upp men dom höll sig borta. Jag fick fokusera på nuet och mina känslor för stunden. Vi hade det gött helt enkelt. Jag är så glad att jag bestämde mig för att äntligen åka tillbaka. Umeå är en så vacker stad, det var defintivt inte sista gången jag åker dit denna sommar! 
Umeå - croissant - elite hotel mimer - hotellfrukost - wasaline
1
Matilda Berlin

Men alltså guuu vad fantastiskt!! Det ser verkligen helt underbart ut!! Stor kram fina <3

Svar: kramis!!!
Hemma Hos Felicia