Dagens lista

Dagens mående:
God morgon. Jag känner mig rätt så sliten efter gårkvällens jobbpass. Höstlovet är som sagt i full gång så det har varit extra mycket hungriga kunder i farten. Benen är lite sega men nog ska jag vakna till efter några koppar kaffe. Men annars mår jag bra. Livet rullar på helt enkelt. 
 
Dagens borde:
Jag borde verkligen dammsuga. Det är något jag alltid drar ut på. Så hemskt. Men det är faktiskt väldigt jobbigt just nu eftersom att jag tror jag har världens bökigaste dammsugare. Jag borde också handla inför nästa veckas festligheter. 
 
Dagens planer: 
Jag tänkte unna mig en lugn morgon. Vädret är riktigt grått och trist idag, det småregnar och jag vill bara helst stanna inne. Så det får bli en skön morgon, sen är det kvällsjobb som gäller. Jag slutar klockan 20, efter det tänkte jag bänka mig i soffan och aldrig stiga upp. Jag ser framemot en kväll med lite Netflix. 
 
 
Dagens klädsel:
Just nu, en bambi pyjamas jag köpt inne på Primark. Senare idag kommer jag nog köra på favortijeansen med en hoodie. Samt jobbkläder. 
 
Dagens materiella vill ha:
Jag söker en hylla till köket, det känns lite tomt och en hylla eller någon sorts vagn skulle passa perfekt. Ännu har jag inte hittat en som passar mig i smaken, men jag lovar att den nog dyker upp snart. 
 
Dagens längtan:
Jag längtar till nästa vecka, då kickar vi igång med en födelsedagsvecka. Jag är supertaggad. Jag mår alltid lite extra bra i Oktober, jag fyller nämligen år och jag passar alltid på att fira i en hel vecka. Den veckan är nu på inkommande. Mycket festligt inplanerat!
 
Dagens tips:
Ugnsrostad butternut squash. Säger inget mer.
 
 
Dagens beroende:
Kaffe. Det lär nog bli ett par koppar idag. Jag har inte många beroenden, men kaffe är definitivt ett av dem. 
 
Dagens låt:
10 000 Hours med Dan + Shay och Justin Bieber, den är väldigt fin. 
 
Dagens mat:
Har precis ätit frukost, overnight oats med banan, jordnötssmör och blåbär samt två koppar kaffe. Innan jobb lär det bli potatis i ugn samt en kikärtsröra tror jag .Lite oklart ännu. 
 
Dagens tråkigaste:
Får man säga vädret? Jag har nu officielt tagit fram min vinterjacka. Nu börjar den perioden när jag spenderar största delen av dygnet hemma, under filten. Jag hatar att frysa och inte ens den varmaste jackan kan få mig att lämna lägenheten. 
dagens lista - lista