Serier för höstens mysiga kvällar

Höstmörkret anländer och tv-serie säsongen kickar igång. Jag har många jag vill se i höst och har beslutsångest över vilka jag ska prioritera. Idag tänkte jag tipsa er om tre serier jag sett under förra månaden, tre serier med lite olika genrer. Spännande serier, en serie med girl power samt en serie som väcker känslor. Lite smått och gott för höstens mysiga kvällar. 
 
Tre serier jag vill tipsa er om:
 
1. The I-land
 
En miniserie på 7 avsnitt. Ett gäng vaknar upp på en strand, vet inte vad de heter, vet inte var de är och varför de vaknar upp klädda i likadana kläder på en öde ö. De försöker ta reda på vad som egentligen har hänt, och jag måste säga att det blir riktigt spännande. Jag hade lite svårt att gilla serien till en början med på tredje avsnittet så fastnade jag. 
 
Och låt oss inte glömma att jag haft en stor crush på Alex Pettyfer genom åren så det var ju ett litet plus att han fått en liten roll i seren. Denna kan ni hitta på Netflix. 

 
2. Euphoria
 
Serien handlar om Rue, en high school tjej som hamnat i drogträsket. Man får följa hennes väg tillbaka till ett liv utan droger och våld vilket kanske inte är det enklaste. Hon lär också känna den nya tjejen Jules som hjälper henne att hålla tankarna bort från droger men samtidigt drar henne ner igen. 
 
Ett tonårsdrama som innehåller en del våld och droger, men jag fastnade direkt för serien. Den väcker mycket känslor och ibland kan man bli riktigt arg. Den kan ni hitta på HBO, och en säsong 2 är påväg!

 
3. Jett
 
Jag har väldigt svårt att gilla "gangster" filmer eller serier men jag fastnade direkt för Jett. Serien handlar om Daisy Kowalski som är en tjuv i världsklass, hon kan nog komma undan med det mesta. Hon kommer ut ur fängelset och dras direkt tillbaka till det kriminella livet. Det är spänning från förstra till sista avsnittet, Carla Gugino är en otroligt duktig och vacker skådespelare. Hon gör rollen perfekt. Mycket girlpower!
 
Ingen info om någon säsong 2 men slutet skvallrar om att det finns en möjlighet. Det får definitivt inte sluta så. Serien kan ni hitta på HBO.

 
4. The Sinner
 
Den senaste serien jag sett. Jag har ännu inte sett klart den men känner ändå att jag måste tipsa er om den. Så spännande och man vill bara fortsätta. The Sinner är baserad på en bok av Petra Hammesfahr. Den handlar om Cora som under en vanlig dag på stranden hoppar på och knivhugger en man. Poliskommissarien Harry försöker gräva djupt efter svaret på vad som kan ha orsakat detta. 
 
Supersuperspännande. Jessica Biel är otroligt bra i serien och jag är så fängslad. Jag tror jag har 3 avsnitt kvar och ni vet vad jag kommer göra ikväll. Serien hittar ni på Netflix. Det finns även en säsong 2 men den har ännu inte släppts på Netflix, vi får vänta på det goda helt enkelt.

Har ni sett någon bra serie nyligen? Tipsa mig gärna!
alex pettyfer - euphoria - hbo nordic - jett - netflix - the I-land - the sinner - tips
2
Danielas Dagbok

Så många bra tips, ju?!?! Har inte sett en enda av dessa men ALLA lät som såna jag gärna skulle se! 😍

Svar: ja men det tror jag! Du skulle garanterat gilla Euphoria! :D
Hemma Hos Felicia

Victoria

Säsong 2 av 13 resdons why!!!!!! Seeee deeen!

Svar: I WILL!
Hemma Hos Felicia