Back from Croatia

I'M BACK! 
 
Ni som följer mig på instagram har nog inte missat att jag haft semester i Kroatien i en vecka tillsammans med min syster. Vi hade bokat denna resa för ett bra tag sedan och vi var mer än redo att åka iväg till varmare breddgrader! Vi hoppade på tåget redan förra tisdagen till Helsingfors och på onsdagen tidigt på morgonen bar det av till Makarska Rivieran. 
 
Vi båda var i behov av en resa utomlands samt en resa tillsammans. Makarska var underbart. Vi har nog njutit till 110% under veckan som gått och vi har upptäckt otroligt vackra platser, sett underbara vyer och ätit riktigt god mat. Under veckans gång har ni fått ta del av tidsinställda inlägg men nu kan ni börja förbereda er på magnifika bilder från ett soligt Kroatien. Medeltemperaturen där låg väl runt 32 grader så det har också blivit massa poolhäng! 
 
 
En liten kort sammanfattning om veckan i Kroatien:
 
Resan resulterade i ett söndrigt objektiv samt en trasig Iphone
Jag råkade tappa min kamera i golvet vilket gjorde att objektivet vägrar öppna sig. Lite surt, tur att det var på en av de sista dagarna detta hände. Det är nog ändå dags att uppgradera kameran tror jag. Och min systers iphone fick spunk i solen och lag på och av ljudet hela tiden och låsknappen fick något fel så hon är nu tvungen att köpa nya telefon. 
 
Vi valde många bra samt ett par sämre restauranger
Vi hade gjort lite research innan vi åkte iväg och hade ett par restauranger vi ville testa under resan. Många var riktigt bra med bra service och god mat. Ett par var lite sämre och höll inte alls upp till våra förväntningar. Så kan det gå! Men maten i Kroatien överlag var super!
 
Split är så vackert
Vi åkte in till Split två gånger under veckans gång. Så vackert må jag säga. Att gå längs de trånga gatorna och spana in i alla små affärer var roligt. 
 
 
Vad är nu en överfull buss?
I Kroatien vet dom nog inte vad en full buss innebär. När vi åkte in till Split för andra gången var bussen i princip full när vi klev på. Vi var tvungen att stå ett tag men vissa fick stå inne i bussen i cirka 2 timmar eftersom att det var lite trafikstockning längs vägen. 
 
Vårt hotell var perfekt för en couples getaway
Vi bodde på Hotel Ani på Makarska Rivieran och vi var nog de enda som inte kom dit som ett par. Och visst kan jag förstå det, superlyxigt och fint var det. Det var även ett "adults only" hotell vilket också var skönt. Men vi började fundera om de andra på hotellet trodde att vi två också var ett par haha!
 
 
Stranden i Kroatien är stenig
Inte riktigt så bekvämt att ligga och sola på beachen, men vattnet var varmt och härligt så det var nog värt det. Vi spenderade nog endast en förmiddag på stranden och just den dagen lyckades vi bränna oss lite. Men annars är stranden helt magisk på Makarska!
 
Majoriteten på vårt hotell kunde svenska
Vi stötte på massa svenskar under veckan, speciellt på vårt hotell. Det var ju lite roligt. Vi gav även tips till ett äldre par som frågade oss om bland annat var man kan ta ut pengar och sånt. Vi fick även ge lite tips om Split till ett par på bussen. 
hotel ani - kroatien - makarska rivieran - split - wanderlust
1
ISA

åh en resa till Kroatien är högt upp på min Bucketlist! Verkar så jäkla fint <3

Svar: jaa!! Och det var det! Så underbart! :D
Hemma Hos Felicia