weekend update

Hej på er och glad lördag! Äntligen helg! Eller för min del innebär det kvällsjobb ikväll men jag har en ledig söndag att se framemot. Jag längtar. Ibland är det väldigt tufft att jobba kvällar på helgen, helt beroende på kundmängd. 
 
Men hur är det med er? Det känns som att jag inte uppdaterat er om läget på ett bra tag nu. Det har varit mycket fokus på bilder från Kroatien, och det finns ännu så mycket jag vill visa er från resan. Jag hoppas inte ni tröttnat. Själv har jag jobbat en hel del ända sedan jag kom hem från vår resa. Vi har haft många sjuk på jobbet så det har varit intensivt men roligt. Det är väl den största orsaken varför det inte hänt så mycket roligt på sistone. 
 
Och just ja, som jag berättade tidigare så gick ju min kamera sönder under Kroatien resan, MEN häromdagen så fixade jag den. Jag är lika chockad som ni är just nu. Så för tillfället så har jag en fungerande kamera så snart ska det väl komma upp lite höstiga bilder här på bloggen. 
 
Men idag kommer ni få ta del av lite mobilbilder från veckan som varit. Lite vardagsögonblick som jag vill visa er: 
 
 
Två frukostar från veckan, jag har varvat havregrynsgröt med overnight oats beroende på vad jag varit sugen på. Toppingen har i princip varit den samma, banan, jordnötssmör, kanel och frysta bär. Mums!
 
 
Här är en outfit från förra veckan. Jag var bjuden på fest och körde på en outfit i blåa nyanser. 
 
 
Jag har använt Resq-appen och klickat hem denna goda sallad från Raawka. Sötpotatisfalafel, så himla gott. Det passade mig perfekt när jag inte hade någon motivation att laga mat.
 
 
Jag har provat denna kaffedryck från Elo, med kokosmjölk istället för vanlig mjölk. Väldigt god må jag säga. Jag gillade kombinationen med kokos och kaffe. Även Aurora var nyfiken på min dryck. '
 
I måndags hade vi personalmöte på jobbet, vi beställde in massa god pizza. Det blev en massiv pizzabuffée. Väldigt lyx att avsluta dagen på detta sätt. Jag kan inte klaga på våra personalmöten, det bjuds alltid på något gott!
 
 
 
Jag har hälsat på syster i Nykarleby. Hon har precis flyttat till sprillans ny lägenhet och jag var självklart nyfiken. Den var så mysig och jag tror att de kommer trivas super där. Vi köpte hem lite sushi och åt kanelbullar. 
 
 
En update med Aurora. Hon mår bra nu. Vi tog sista antibiotika medicinen för någon dag sedan. Nu är hon sitt vanliga jag igen och jag är så glad att medicinen fungerade. Nu är hon pigg och kry, springer runt och är lika galen som alltid. 
 
 
Igår firade jag in helgen med Elin på Sweet Vaasa. Hon har varit på hemmaplan i över en vecka så det var kul att se henne igen och snacka av sig lite. Vi åt varsin god sallad, jag tog min favorit Roots n' lentils och vi avslutade lucnhen med varsin kaffe. Så gott. Det gav mig energi att fortsätta dagen och fredagens kvällsskifte. 
 
Hoppas ni får en riktigt superbra helg! 
Falafel - Kanelbullar - Nykarleby - Sweet Vaasa - aurora - elo - frukost - havregrynsgröt - kokoskaffe - koti pizza - lunch - raawka - resq - roots n' lentils - sushi
1
ISA

Som alltid hittar man massa smarrig mat här, du äter alltid så gott :)) Pizzabuffé låter som en himla nice grej! Hoppas du får en härlig helg finis!