a cosy weekend

Det är inte ofta jag har en ledig helg så när det händer så passar jag alltid på att njuta lite extra. Jag måste ta tillvara på stunden, den är inte lång och man vet aldrig när nästa lediga helg dyker upp. Vädret har ju varit lite blandat dock, lördagen bjöd på storm och kraftiga vindar samt regn. Söndagen var mysig med solsken, blå himmel och en behaglig vind. 
 
 
Under helgen har jag: 
 
Sett klart säsong 3 av 13 reaons why
Äntligen må jag säga. Det tog mig ett tag att ta itu med tredje säsongen, den har inte riktigt lockat. Men efter lite tjat av syster så var jag nästan tvungen att se den. Men den var förvånansvärt spännande, känslosam och definitivt sevärd!
 
Shoppat
Det blev lite shopping medan mamma och syster var här i lördags. Det händer inte ofta, att jag skulle bli shoppingsugen. 
 
Ätit sötpotatispommes
Har ätit på Kokokana i helgen och beställde in deras urgoda sötpotatispommes, wow! 
 
Samlat på mig d-vitamin
Man måste passa på när solen är framme. Jag har jobbat mycket morgonpass förra veckan och helt missat dagsljuset. Så när solen var framme i söndags var det nästan ett måste för mig att bege mig ut och promenera längs vattnet.
 
Sett Allt en tjej vill ha
Ni vet filmen med Amanda Bynes som söker efter sin pappa i London, Lord Henry Dashwood. En av mina favoritfilmer faktiskt. Det är något med den som är så himla mysigt. Men jag gillar den! 
 
 
Tagit morgonpromenader
Jag har börjat dagen med en halv timmes morgonpromenad, det har gjort att jag haft bra med energi och hjärnan har fått andas lite. 
 
Spanat in barnvagnar
Systers mission under helgen var att spana in utbudet av barnvagnar. Väldigt spännande och roligt att även jag fick följa med . Det är som sagt ett helt nytt kapitel för mig. 
 
Bokat in massage
Vi fick ett presentkort på massage från jobbet i julklapp så jag har bokat in en 45 minuters massage i veckan. Jag drömmer mig redan bort till detta magiska ögonblick. Åh vad jag längtar! 
 
Köpt lösgodis
Minimani hade bra erbjudande förra veckan och jag passar alltid på och köper mig en liten påse då. Perfekt för lite mys med någon bra film! 
13 reasons why - allt en tjej vill ha - aurora - kokokana - lösgodis - massage
2
ajlimullersandvik.blogg.se

jag älskar What a girl wants, den är så himla mysig. Och när hon blir sig själv igen och får leendet tillbaka.. Så himla fint!

Sofia

Ååh hade helt glömt filmen Allt en tjej vill ha! Det var min favoritfilm såå länge. Måste absolut kolla den i helgen - tack för påminnelsen! :)