Böcker jag gillat 2019

Nu är det återigen dags att summera "läsåret" 2019. Jag älskar att kolla tillbaka på året som gått och se hur jag åstadkommit. Mitt mål detta år (det mål som jag haft nu i flera år) är att jag ska försöka läsa 50 böcker på ett år. Det innebär i princip att jag ska läsa ca 1 bok i veckan. Och visst, ibland så tappar man läslusten och kanske inte läser så mycket under vissa veckor. Det hände ett par gånger i år och därför nådde jag endast upp till 45 böcker. Men det är ändå rätt så bra må jag säga. 
 
HÄR  kan ni hitta förra årets sammanfattning och HÄR hittar ni sammanfattningen från år 2017.
 
 

Jag har alltså tagit mig igenom 13 787 sidor och hela 45 böcker. Jag har läst många bra böcker iår, för varje år som går börjar jag lära mig vad jag gillar och inte gillar. Ibland vill jag prova på lite nya böcker och författare, både på gott och ont. Här nedan har jag sammanfattat ett par av de böcker jag gillade lite extra mycket detta år. 
 
 
Staden - Camilla Sten
Jag ljuger ibland - Alice Feeney
En bur av guld - Camilla Läckberg
Den tysta patienten - Alex Michaelidas
En främling i mitt hus - Shari Lapena
Du är aldirg ensam - Chevy Stevens
Kedjan - Adrian McKinty
Vit krypta - Mariette Lindstein
 
Även detta år kör jag på målet "50 böcker på ett år". Jag ger mig inte, detta år ska jag klara det (nog för att jag sa samma sak förra året). Detta kan va mitt bokår! 
 
Har ni något bokmål för år 2020? Hur många böcker vill ni läsa detta år?
Camilla Sten - boktips - böcker - camilla läckberg - goodreads.com - mariette lindstein
4
Mamma

Lade oxå samma mål som ifjol ,45 böcker och hoppas på många bra lässtunder ♥️

Emma

Vilket utmärkt mål! Det måste jag absolut ta till mig. Om jag tänker efter borde mitt mål vara att läsa 24 böcker, två per månad i snitt. Det blir nog lagom, kanske med en liten extrabok på sommaren.

Sara

Oj vad mycket böcker du hunnit med, jag är så dålig på att ta mig tid att läsa just böcker. Min senaste bok jag läste var för 2,5 år sedan när vi var på solsemester. Hihi, får nog försöka ta mig tiden..

Melanie

Jag är sugen på att läsa Den tysta patienten! :)
Själv läste jag 123 böcker under 2019. :)

Svar: wow, bra jobbat!!
Hemma Hos Felicia