Gingerbread cookies

Lördagen till ära har jag testat på ett nytt sätt att göra pepparkakor på, eller ska vi kanske kalla dem pepparkakscookies. Jag hittade denna idé på Tiktok av alla ställen och bestämde att det här måste jag testa på. Det är superenkelt och du behöver endast två saker, din favoritchoklad (eller chokladen du har hemma) samt pepparkaksdeg. 
 
Det ända jag var lite osäker med var temperaturen på ugnen samt hur länge de skulle vara där inne, men jag tror ändå att det lyckades. 
 
 
Här är då ingredienserna du behöver, pepparkaksdeg och choklad. Jag valde Fazers blå med salta knäckbitar eftersom det var det jag hade hemma. I videon använde de sig utav Omar, så allt funkar. 
 
 
Börja med att forma degen till små runda, fina bollar. Placera dem med bra avstånd ifrån varandra. Tryck sedan med ditt finger så att det blir en liten grop i bollen så att du kan placera ditt valria godis där. 
 
 
Vik sedan över lite pepparkaksdeg över chokladen och forma dem till en boll igen. Som ni ser så var inte mina perfekt runda men det gick riktigt bra ändå. Sen in med dem i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter. Ni får hålla ett öga på dem, lite beroende på hur bruna ni vill att de ska bli. 
 
 
Och voilá, dina pepparkakscookies är klara och redo att ätas! Lite annorlunda om man tröttnat på de vanliga pepparkakorna. 
karl fazer - myllyn paras - pepparkaka - pepparkakscookies - pepparkaksdeg - recept - tiktok
3
Vicki

Wow låter ju skitgott 😍

Svar: du måst prova!!!!!!!!! tar int alls länge heller! Bra när man är sugen!
Hemma Hos Felicia

Marie

Men ohh hur gott såg inte det där ut då =D

ISA

Men hallå vad briljant!! Så enkelt men SÅ gott? måste testa!