Xmas tag

1. Favorit julfilm?
 
Något som alltid kommer på tv runt julafton är ju Home Alone. Vet inte hur många gånger jag sett dem, men den måste ju nog vara en jultradition. Dock är ju ettan och tvåan bäst. Älskar också att se alla disney julfilmer, som t.ex. Musse firar jul. Älska! 
 
2. Favorit julfärg?
 
Visst är den röda färgen otroligt vacker, men älskar alla guld detaljer detta år. Guldigt livar nog upp i vardagen. Kör också på ljusblåa och vita/gräddvita ljus inne på mitt rum också. Den ljusblåa färgen är så fin! 
 
3. Är du uppklädd eller har du myskläder på dig på julafton?
 
Till en början, om vi är hemma och firar jul endast vår familj så är jag uppklädd. När vi öppnat julklapparna kan jag byta om till mjuka myskläder och sitta framför tv:n och käka massvis med choklad. Det är ju bara så mysigt. Dessutom brukar det komma flera olika bra julfilmer! 
 
4. Om du skulle köpa en julklapp åt dig själv, vad skulle du köpa?
 
Antagligen skulle jag köpa kläder. Mysiga kläder eller en riktigt härlig klänning! Skulle också inhandla massvis med doftljus som jag kan bränna runt julen! 
 
5. Öppnar ni julklapparna på morgonen eller kvällen?
 
På morgonen så får vi alltid ett paket så att vi ska orka vänta tills alla andra paket som kommer senare på kvällen. Vi öppnar oftast julklapparna efter Kalle Anka. Men gud vad länge man måste vänta haha!
 
6. Har ni byggt pepparkakshus?
 
Inte detta år. Tror vi har byggt pepparkakshus en gång, vilket inte gick så bra om jag minns rätt. Så det är väl därför vi inte gjort det flera år. Men vi bakar alltid pepparkakor. De är ju så goda. Och enkla. Jag är beroende, kan inte sluta äta dem. Har ätit tusen redan idag!
 
7. Vad ska du göra på jullovet?
 
Jag har inget jullov, men om det blir som jag vill så jobbar jag antagligen. Spännande, spännande. Men annars så vill jag också mysa, kanske shopppa lite. Rean borde ju komma igång också. 
 
8. Favorit juldoft?
 
Doften av pepparkakor är riktigt god. Doften när man tar in granen är också riktigt god, fast då måste man ju ha en äkta gran, vilket vi inte har. Men älskar den också! 
 
9. Favorit julnagellack?
 
Tror inte jag har något julnagellack, men skulle gärna vilja ha ett snyggt glittrigt nagellack jag såg häromdagen inne på Blossom. Tror jag ska inskaffa det till nyår, eller kanske till julen? Får se hur det blir! Röda naglar är också rätt snygga, men då måste det vara den perfekta röda nyansen. Den lite mörkare varianten. Den är snygg!!
 
10. Favorit julsmink (produkt + parfym) ?
 
Oj, jag sminkar mig inte så speciellt mycket annorlunda till julen. Utan kör nog mest på det samma vanliga. Har heller ingen annan parfym så denna fråga var nog inte riktigt menad för mig. Men en favoritprodukt jag har är en glittrig Body Lotion från The body shop förra året. Perfekt till julen! ♥
 
11. Vad är din julönskning?
 
Ja, kanske att det ska snöa på julafton! Har ingen speciell julönskning! 
 
12. Vad måste finnas på julbordet? 
 
Julskinka, helt klart! Och mormors köttbullar! Oh ja! De är det godaste jag vet. 
 
Hittade denna härliga tag på DENNA blogg. Om du känner för att göra denna tag är det fritt fram. Vill gärna se era favoriter inför julen! ♥
 
 
 
christmas - vinter - winter - xmas - xmas tag