Christmas TAG

Nu har vi klivit in i December och det vill jag fira med en Christmas TAG! Är det bara jag som räknar ner till jul? Den som känner för det får också dela med sig av sina julfavoriter, aka. göra denna tag. Vill gärna se vad ni har för tankar och favoriter runt jul. 
 
1. Vad är din favoritjulfilm?
 
Det måste nog vara Polarexpressen. Jag gillade den inte förut men förra året föll jag pladask för den. Annars gillar jag också att se Musse firar jul och alla andra disneyfilmer med jultema. 
 
2. Har du någon gång haft en vit jul?
 
Oh ja, dock känns det som en evighet sedan vi hade en riktigt ordentlig vit jul. Visst hade vi snö på julafton förra året? Eller minns jag helt fel? Iallafall tycker jag att det ska vara snö på jul. Känns mysigare och man får mera julstämning! 
 
 
 
3. Var brukar du vanligtvis spendera ditt jullov? 
 
Hemma med familjen. Vi har nog aldrig åkt bort på jul, vi är inte sådana som reser upp till Lappland för att åka slalom eller för att skida. (ingen i min familj kan åka slalom). Så vi är hemma, äter mycket godis, bakar pepparkakor och bara njuter.  
 
 
4. Din favoritjulsång?
 
Have yourself a merry little Christmas, det måste nog vara min favorit. Finns ju så många bra, O holy night med Celine Dion är också bra. 
 
5. Brukar du öppna någon julklapp på juldagsmorgonen? 
 
När vi var mindre fick vi alltid en liten present på morgonen så att vi skulle orka vänta tills kvällen. Nu på senare tid kan vi nog vänta till Kalle Anka börjar, och tills vi får öppna alla paket. 
 
6. Kan du namnge alla jultomtens renar?
 
Eh, nej det kan jag nog tyvärr inte. Rudolf... Ja mer kan jag nog inte. Får nog googla dethär! 
 
 
 
7. Vilken jultradition ser du mest framemot?
 
Kalle Anka, jag är alltid lika uppspelt när Kalle Anka börjar. Ja, fast jag är 20 år. Jag älskar det. Vi bakar alltid pepparkakor runt jul också, det har vi redan gjort men det är också något jag ser framemot. Jag älskar också att se hela min familj få julstämning. Vi dansar galet till julmusik, skrattar. Kan inte beskriva det med ord, men det är något jag uppskattar så himla mycket. Att se min familj le! 
 
8. Är din julgran äkta eller plast?
 
Sålänge jag har bott hemma har vi haft en plastgran, vi började med en grön men de senaste åren har vi haft en vit. Detta år kommer vi att ha en riktig julgran. För att variera lite! 
 
9. Vad är din absoluta favoritmat/godis på jul?
 
Min favoritmat är julgröten, finns inget bättre. När vi kommer till godis är det Toffifee, det äter jag endast på julen. 
 
10. Var ärlig: tycker du det är roligare att ge eller att få julklappar?
 
Haha, jag är nog den som tycker om att få julklappar. Har alltid haft svårt att köpa julklappar åt folk. 
 
11. Bästa julklapp du någonsin fått?
 
När jag var liten fick jag en gunghäst, jag tror att det var min bästa julklapp. 
 
12. Favoritdrömställe att besöka på jullovet?
 
Helst så stannar jag hemma över julen. Bara ta det lugnt. Att börja stressa iväg någonstans förstör nog bara julkänslan. 
 
13. Är du en bra på att slå in julklappar eller misslyckas du varje gång? 
 
Man kan väl säga att jag är helt okej på att slå in julklappar. Om de är fyrkantiga och i lådor funkar det bra. När jag ska slå in mjuka paket eller något som har en konstig form blir det lite svårare. 
 
14. Bästa julminnet?
 
Inget speciellt julminne, men alla jular vi spenderade hos mormor och morfar när jag var liten är något jag aldrig glömmer. Ni vet den tiden när man ännu trodde på tomten, när tomten knackade på och man satt spänt och väntade på sina julklappar. Den tiden... Åh vad jag önskar att jag fick uppleva det igen. 
 
15. När fick du reda på sanningen om jultomten?
 
Oj, det har jag faktiskt ingen aning om. Måste nog vara någon gång i början av lågstadiet. 
 
16. Brukar du göra nyårslöften? 
 
Något år har jag faktiskt gjort det, men nu har jag nog lärt mig att jag sällan håller dem. Har slutat med att börja med löften som "nu ska jag börja godisstrejka och leva nyttigare". HÅLLER ALDRIG! 
 
17. Vad gör julen så speciell för dig? 
 
Julmaten, snön, julklappar, spendera tid med familjen, julmusiken, kanel, lucia, stämningen, julprydnader, Kalle Anka, aaah ALLT! 
Christmas tag - christmas - xmas tag
3
Emilia

Tror jag stjäl denna lista från dig ;)

Emilia

Tror jag stjäl denna lista från dig ;)

Victoria

bätre jul än förra året hoppas jag på <3

Svar: jo, det ska det nog bli!! :) <3
Felicias mode