Läsarna tipsar - Böcker

Nu har det äntligen blivit dags för "läsarna tipsar". Ni minns väl att jag i ett inlägg bad er att tipsa mig om era favoritböcker, och nu är det så att jag läst två stycken. Här kommer mina recensioner om dessa två böcker:
 
1. Anna och den franska kyssen - Stephanie Perkins
 
Yes, en bok i min stil. Eller ska vi säga att den passar för unga? Denna bok handlar om Anna som tvingas (!! i know right) att studera sista skolåret i Paris. Hon slits ifrån sitt perfekta liv i Atlanta till ett storstadsliv i Paris. Där träffar hon stilige St. Clair som alla i hela skolan trånar efter, men som desvärre är upptagen. Hon kliver snabbt in i hans kompishäng, kanske Paris inte var så tråkigt ändå när hon upptäcker att hon fått känslor för den stilige fransktalande engelsmannen. 
 
Jag skulle säga att denna bok kan jämföras med Sophie Kinsellas böcker. Jag tyckte speciellt det var kul när jag kunde känna igen mig på platser de besökte eftersom jag var i Paris 2012, kändes nästan som om jag var där igen. Vill verkligen rekommendera denna bok till dig som gillar att läsa chick flicks, du kommer inte att ångra det. Denna bok är också första boken i en serie, andra boken heter Lola och pojken i huset bredvid. 
 
Den är så värd sina 5/5 cupcakes!!
 
 
2. Fangirl - Rainbow Rowell
 
Här ser ni också en riktigt bra bok, kanske lite sommarläsning för er? Jag läste en av Rainbow Rowells böcker förra sommaren, Eleanor & Park, vilken jag älskade. Och kan bara säga samma sak om denna bok. Rainbow skriver böcker om människor som har mycket att säga, som har det trassligt och som blir kära. 
 
Men har du någon gång läst en bok om fanfiction? Nä, jag trodde väl det. Cath ska precis börja college med sin tvillingsyster Wren. Cath vill helst sitta inne och skriva medan hennes syster vill festa, vilket leder till att Wren inte vill dela rum med Cath. Hon vill träffa nya människor. 
Cath ägnar mycket tid åt att skriva fanfiction om karaktären Simon Snow (som kan jämföras med Harry Potter). Deras pappa lider av någon sorts mani, vilket senare kommer att spela en roll i boken. 
 
Så svårt att få ord på vad denna bok handlar om utan att spoila, men jag vill rekommendera den! Superbra bok! Den får också 5/5 cupcakes!!!
 
Vill tacka er som rekommenderade dessa två böcker! Jag njöt av varje sekund! Håll utkik efter nästa inlägg vilken bok ska jag ta itu med nu? 
Anna och den franska kyssen - Rainbow Rowell - Stephanie Perkins - fangirl
6
Http://carroat.blogg.se

Härligt med boktips :)

Michelle

Super kul blogginlägg! Uppskattas! :)

Svar: åh tack :D
Felicias mode

Linnéa Thell Jansson

Måste läsa elenor och park!! Har hört så mkt bra om den!!

Svar: det ska du göra, en av mina favoriter!! :)
Felicias mode

Mohammedi's | Art, model & designer

nice

Svar: tack :D
Felicias mode

daniela

tack för boktipsen, än en gång! :D

Sandra

Åh, har Anna boken på min Kindel men inte läst den än. Kanske ska ta å göra det!

Svar: åh ja, den är så bra! Du måste läsa den! :)
Felicias mode