Recept - Veganska kokosbollar

Här kommer nu receptet på mina goda veganska kokosbollar som jag bakade i veckan!
 
Du behöver : 
 
 
2 avokados
3,5 dl smält choklad
1 msk kaffe (valfritt)
lite salt
kokosflingor
 
Skala och mixa avokadon till en slät smet. Smält sedan chokladen och blanda den tillsammans med avokadon, salt och kaffet. Låt sedan stå i kylen en stund. I det receptet jag följde så stod det att man skulle ha det i kylen i två timmar, vilket resulterade i att smeten blev väldigt hård. Jag rekommenderar att ha den i kylen i ca. en halv timme. Då borde den bli enkel att jobba med. Rulla sedan ihop smeten till små bollar och rulla dem i kokosflingor. 
 
Så, nu har du nyttiga kokosbollar som du enkelt kan äta när du känner dig lite sugen! 
 
choklad - chokladbollar - kaffe - kokos - kokosbollar - kokosflingor - recept - vegan - veganska kokosbollar
4
mamma

Låter smarrigt! Madde sim jag jobbat med hade provat laga dom här oxå och hon tyckte de var goda.....är dock lite fundersam på avokado och choklad men jag borde testa dem :)

Hanna Karlsson

Haha, jag gjorde också nyttiga chokladbollar. Fast jag använde dadlar och cashewnötter. Mums!

Rebecca

Tack för receptet, kokosbollarna ser supergoda ut så jag vill verkligen prova på att baka dessa!

Embla

ååh måste testa dessa ca nu