CURRENT FAVORITES

Musik:
 
Två favoriter som spelas ofta hemma hos mig just nu. Eftersom att det är höst är min musiksmak åt det lugnare hållet, jag föredrar lugna mysiga låtar som jag kan komma in i den rätta höststämningen med. Aron Wrhight med Welcome back to you och Tom Walkers nya låt Leave a light on är två solklara favoriter. 
 
 
Maträtt:

Jag måste tipsa om en bra kombo som jag rört ihop på måfå. Blanda ihop rivna morötter, gurka, selleri, ärter (helt enkelt vilka grönsaker som helst som ligger i kylen), bönor och soltorkade tomater. Tillsätt sedan tahini och soja och rör om. ÄLSKAR den kombinationen. Ät det tillsammans med rostad eller bakad sötpotatis och din middag är komplett. Så ledsen över att jag inte har någon bild på det eftersom att det varit så himla mörkt ute. Men prova, ni kommer inte ångra er. 
 
Film:
 
Eftersom att det är Halloween-tider så får min favoritfilm vara Practical Magic. Så himla mysig att se i höstmörkret. Sandra Bullock och Nicole Kidman är två grymma skådedspelare och gör filmen så otroligt bra. 
 
 
 
Serie:
 
På senaste har jag föredragit att se korta avsnitt av någon humorserie. Jag hade inte sett That 70's show innan så bestämde mig att nu är det nu banne mig dags att jag ser den serien, så nu har jag sett två säsonger och älskar den! 
 
  
Snack:
 
Päron!! Jag är besatt av dem just nu. Älskar när Ica har dem för 15 kronor/kilo. Har köpt hem så mycket nu att hela fruktlådan är full. 
 
  
 
Bok:
 
Boken jag läser just nu, The Woman in Cabin 10 av Ruth Ware. Så himla spännande. Du som gillade Färjan av Mats Strandberg kommer älska denna. Jag är så fast i den just nu, hade svårt att lägga den ifrån mig när jag skulle tentaplugga. Men tur att det nu är över så att jag kan sätta mitt fokus i boken! 
 
 
 
Händelse:
 
Ännu en spontan grej jag åstadkommit. Jag har börjat prenumerera på en tidning. Så länge sedan jag gjort det och jag vill ha något roligt att se framemot. Så för någon vecka sedan började jag prenumerera på amelia, jag älskar deras konsept och kan inte få nog av deras läsning. I den tidningen finns allt mellan himmel och jord och tycker att den passar mig perfekt. Så för någon dag sedan fick jag hem mitt första nummer! Så kul! ♥
 
 
Jag är en sån som läser tidningen från pärm till pärm, jag kan sitta i timmar och suga åt mig all inspiration!
 
Podcast:
 
Nyfunnen podcast, The Skinny Confidential. Drivs av Lauryn Evarts och Michael Bosstick. Lauryn är bloggare så i deras podcast snackas det mycket om beauty, youtube, blogg och kreativitet. De intervjuar också olika kända personer som är inspirerande. T.ex i senaste avsnittet intervjuar de Ashley TIsdale, ett riktigt bra avsnitt. Kan varmt rekommendera. 
 
 
amelia - aron wright - favoriter - mellanmål - practical magic - prenumeration - päron - ruth ware - spotify - that 70's show - the woman in cabin 10 - tom walker
6
Felicia

Åh älskar That 70's show

Svar: bästa serien att slötitta på!!
Hemma Hos Felicia

A M

Men åh vad mycket roliga saker att ta del av, tack för massa tips! :D
sv: tack fina du! <3

Svar: åh, varsågod! Kul att du gillade det, och att du fick lite nya tips!! :)
Hemma Hos Felicia

VICTORIA

Hoppas du haft en underbar dag!

Svar: tack desamma du! :)
Hemma Hos Felicia

EVELINA

Oj vilka bra tips! :D Tack för dem! Har inte sett den där filmen, så måste lägga den på filmlistan och det där middagstipset låter jättebra, så ska pröva på det, tack! Ja, och boken, den måste jag låna hem också så klart, låter jättespännande! :D

Svar: hahah! Kul att du gillade mina tips, boken måste du absolut läsa!! :D Perfekt i detta höstväder! :)
Hemma Hos Felicia

ajlimullersandvik.blogg.se

Särskilt podtipset och boken lät lockande :D :D

Svar: ååh kul att du hittade lite tips!! Boken måste du läsa!! :D
Hemma Hos Felicia

ErinaFemitasy

Så trevligt inlägg❤ Den här tiden på året är folk så gnälliga, så det är trevligt att läsa trevliga inlägg också 😍