ONSDAGSLYX

It's dinner time! Här i veckan blev jag bjuden på en tre rätters middag bestående av en förrätt, varmrätt och en god efterrätt. Det var Casper som stod för middagen denna kväll. Han är riktigt duktig i köket så jag hade höga förväntningar om kvällens middag. Och jag blev definitivt inte besviken. 
 
Här kommer bilder från kvällen: 
 
Det var en hel del som skulle förberedas inför middagen så alla hjälptes åt. ♥
Anna-Sara stod för efterrätten. ♥
 
 
Här har ni gänget, hungriga och redo att hugga in på förrätten! 
 
 
Och nu till kvällens meny: 
 
Förrätten bestod av en riktigt god tomatsoppa med egengjord pesto gjord på soltorkade tomater samt rostat bröd till. 
Varmrätten bestod av stekt lax med ugnsrostad potatis och brysselkål samt en sallad med tomat och avokado och picklad rödlök. Alltså wow, det här var så himla gott. 
 
 
Vi avslutade kvällen med en pavlova med choklad, lemon curd  och lite färska bär. Vi praktisk taget rullade hem. Otroligt god middag må jag säga. Och sällskapet var det inget fel på heller. Jag kunde inte ha haft en bättre onsdag! ♥
Pavlova - soltorkade tomater - stekt lax - tomatsoppa - trerätters middag
2
Ida

Vilken god meny! Helt i min smak :-) Lax är ju sååå gott!!

Danielas Dagbok

huvudrätten såg sjuuuukt god ut!!