a sunday in bed

I söndags vaknade jag upp med ont i halsen, jag suckade och insåg att mitt medicinskåp ekade tomt. Jag är inte förvånad. Jag är sällan sjuk och har därför sällan strepsils eller huvudvärkstabletter hemma. Jag kände i hela kroppen att jag dragit på mig något virus, jag var trött och hängig och allt jag ville göra var att se serier hela dagen (vilket är väldigt ovanligt för mig)
 
Jag gjorde iordning frukost (kan inte börja dagen utan en god frukost, oavsett hur sjuk jag än är) och efter det promerade jag iväg i snöstorm för att försöka lindra min sjuka hals. Det hade snöat massvis under dagen och jag fick bokstavligen dra mig fram i snön. Det gjorde inte mitt humör bättre iallafall. 
 
 
Min frukost. När jag var hemma i Finland senast hittade jag denna müsli, den är vegansk, inga tillsatta sötningsmedel eller annat socker, högt fiberinnehåll och innehåller magnesium. Och så himla god också. Jag rekommenderar. Hittade den inne på S-market för den som är intresserad. Har dock inte sett den här i Umeå. 
 
 
Så nöjd och glad när jag äntligen klev in genom dörren med Strepsils. Det lindrade min sjuka hals. Jag passade även på att fylla kylskåpet när jag ändå hade vägarna förbi. 
 
 
När man är sjuk är det helt okej att vara lite lat i köket. Jag kokade lite gröt till lunch men toppade den med massa gott för att göra den mer näringsrik. Toppingen består av äpple, blåbärsmarmelad med chokladsmak, nötter av olika de slag, kokos och lingon. Den lunchen gjorde mig på lite bättre humör iallafall. 
 
 
Kan nog säga att jag spenderade största delen av min söndag i sängen. Lite jobbigt eftersom att jag lätt blir rastlös men försökte ändå vila så mycket jag bara kunde. Jag började se serien Freakish, tog mig igenom mer än hälften av avsnitten så nu har jag bara två kvar. Kan varmt rekommendera. 
 
Nu hoppas vi bara på att denna förkylning är kortvarig, har inte alls ro eller tid att ligga sjuk i flera dagar.
W.K Kellogg - blåbärsmarmelad - freakish - frukost - havregrynsgröt - kellogg's - lunch - müsli - strepsils
3
Linda Jansson

Krya på dig! 🌸

Svar: tack Linda!!
Hemma Hos Felicia

ISA

uuusch, krya på dig fina! Att ge sig ut i snön när man är krasslig lät sisådär lockande, men skönare att krypa ner i sängen sen då kan jag tänka mig :) Krya på dig massor! Vill du ha boktips så rekommenderar jag allt från Emelie Schepp (ev felstavat hehe). SÅ spännande <3

Svar: åh tack Isa!!!! <3 (och tack för boktipset, mamma har länge tjatat på att jag ska läsa hennes böcker, får väl ta och göra det nu) :D
Hemma Hos Felicia

emeliesandelia.se

Åh hade velat testa den där müslin, typiskt att den inte finns i Umeå...

Krya på dig!!! :)

Svar: du får spana, jag har iallafall inte sett den på Ica på Mariehem iallfall, kanske du kan spana in Maxi :D
Hemma Hos Felicia