LINSLASAGNE - recept

Jag har länge tänkt att jag vill prova på en ny variant av den klassiska lasagnen och häromdagen kom jag över detta vegetariska recept som jag var tvungen att testa på. Så i måndags så gjorde jag en linslasagne med paprika och riven ost. Jag var också så vågad och provade på att använda mig utav lasagneplattor med spenat, vilket var en succée. 
 
Här nedan hittar ni receptet på denna goding: 
 
Det du behöver är: 
 
1 paket förkokta röda liner (380 g)
1 paprika
ca 10 lasagneplattor (jag använde spenatplattor)
1 förpackning pastasås (jag använde mig utav en med tomat och oliver)
2 burkar creme fraiche (150g)
+ salt, peppar och ost
 
 
 
Börja med att sätta ugnen på 225 grader. Häll linserna i ett durkslag och låt med rinna av en stund. Skär sedan paprikan i lite större bitar. Varva sedan lasagenplattorna med linser, pastasås, creme fraiche och paprika. Jag gjorde så att jag blandade ihop creme fraichen och pastasåsen på samma varv, det blev superbra. 
 
Till sist så avslutar du med ett lager pastasås och det sista av creme fraichen. Riv sedan lite ost på och in med den i ugnen i ca 25 minuter. Och voila! Du har en riktigt god vegetarisk lasagne! Perfekt att packa ner i matlådor och ta med till jobbet/skolan. 
 
 
 
linslasagne - recept - röda linser - vegetariskt
8
Jessica Högberg

alltid kul att testa nytt

Annelie

ser sjukt gott ut! sparar receptet så jag kan testa senare :)

sofia

Men mums vad gott det där såg ut att vara! älskar att få se lite nya recept, ska absolut testa detta :)

Emelie

Mums det där såg ju riktigt gott ut! 😍

Lillan Kind

Så gott det ser ut! Jag vill gärna prova att laga den här lasagnen, för receptet är helt nytt för mig!😊

Viktor

Det ser verkligen supergott ut! Alltid kul med lite recept ju! :D

Nilla

Ser verkligen gott ut, får nog prova att tillaga det någon dag :)

Svar: det tkr jag att du ska göra!!
Hemma Hos Felicia

Julia

Men ååh vad gott! Dina matbilder gör mig alltid så hungrig haha!

Svar: åh tack Julia!!
Hemma Hos Felicia