Sacré-Cœur on a cloudy day

På vår resa till Paris hann vi med ett besök till Sacré-Cœur. Kyrkan är så otroligt vacker och utsikten när man tagit sig upp dit är så magisk. Man ser ut över staden, man kan till och med se en skymt av Eiffel tornet. Väderprognosen visade regn och mulet nästan hela dagen men vi var inte sura för det. Kan man ens vara på dåligt humör när man är i Paris? 
 
 
Dagen till ära var jag klädd i min second hand fyndade basker. Den var en liten färgklick i det annars så gråa Paris. 
 
 
Där kunde man se Eiffeltornet också! 
 
 
Vi tog sedan en fika på La Galette Des Moulins, ett lokalt café på en liten gata. Supermysigt var det, det hade även en liten innergård där vi bänkade oss för att njuta av varsin croissant. Här inne kunde man köpa med sig flera olika sorters bakverk. 
 
 
Vi stannade också för att fota det kända Le Consulat
 
 
När vi sedan strosade runt där på gatorna kunde man se massa olika street arts, den ena mer kreativ än den andra. Så vackert! 
 
Vi besökte också The Wall of love, en vägg där Jag älskar dig är skrivet 311 gånger på 250 olika språk. Så vackert! Och om ni ser så står jag precis bredvid Jag älskar dig. Det kan jag verkligen rekommendera er att besöka, det var riktigt mysigt och man gick därifrån med en positiv känsla i kroppen! 
Sacré-Cœur - croissant - eiffeltornet - fika - jag älskar dig - la galette des moulins - le consulat - paris - second hand - street art - the wall of love
3
Angelica Wåhlin

Otroligt vackra bilder!

Svar: tack fina Angelica!
Hemma Hos Felicia

Bunny Therése

Så himla fint!

Svar: ååh tack! Alltså Paris är ju såå vackert!
Hemma Hos Felicia

ISA

Åhå snacka om Paris chic du var då! SÅ fin i den färgen <3 Blir lite nyfiken nu.. varför är den restaurangen så känd?? Haha aldrig hört om ;)

Svar: hahah du det är en jättebra fråga! Men den finns överallt på typ Pinterest hahah!!
Hemma Hos Felicia