Tre caféer i Stockholm

I Sverige är ju Fika kulturen väldigt viktigt. En kanelbulle och en caffe latte till eftermiddagsfikat är inget ovanligt. Under vår resa till Stockholm passade vi också på att prova på lite nya caféer som jag velat testa på. Det var även ett par caféer som vi inte hann besöka (så som Mr Cake) men då innebär ju det att vi måste åka tillbaka. Idag tänkte jag lista tre stycken vi besökte, kanske något ni testat på innan eller så kanske ni får något tips med er! 
 
3 caféer i Stockholm att besöka:
 
Vete-Katten
Hamngatan 37
 
 
Ett extremt populärt café i Stockholms centrum. Vi var inne på att beöka caféet som är beläget på Kungsgatan men det var helt smockat och väldigt rörigt där inne. Jag kände att jag inte skulle få någon ro att sitta där. Så vi begav oss till caféet som var inne i Gallerian istället. Jag tog en kanelbulle medan mamma tog en av deras mera fancy bakverk. Minns dock inte alls vad det var hon tog. Men vad jag hört tidigare så är det på Kungsgatan man ska fika, men det här fungerade lika bra. 
 

 
Sara's Art & Coffee
Västerlånggatan 45
 
 
Ett litet mysigt café i Gamla Stan. Här kan du hitta allt från goda smoothie bowl till kanelbullar. Jag och mamma var inne på en kaffe innan lunch så vi valde att bara köra på varsin kopp gott kaffe. Jag tog en cappuccino och mamma en latte. Supergoda var de, och jag tyckte att stämningen i caféet var så mysigt. Sara som driver caféet gör även egen konst som man kan hitta runtom i cafeet. Helt klart ett ställe du måste besöka! 
 

 
Café Pom & Flora
Bondegatan 64
 

Jag har tidigare bloggat om Café Pom & Flora men tänkte att jag ändå borde lägga till det på denna lista. Pom & Flora var underbart. Precis vad jag vill ha utav ett café. Maten var toppen, deras Vegan Bowl var gudomligt gott. Dock var deras caffe latte väldigt liten och jag hade i princip druckit upp den innan jag fick min bowl. Ett café jag absolut vill besöka nästa gång jag är i Stockholm!
Café pom & Flora - Kanelbullar - Sara's art & coffee - caffe latte - cappuccino - gamla stan - stockholm - vegan bowl - vete-katten
1
ISA

Åh, helt missat det där i Gamla stan, tack tack för tips! Nästa gång mååååste du ta det "riktiga" Vetekatten ja, samt Mälarpaviljongen :) PUSS