10 serietips - MINA FAVORITER

Glad måndag på er! Förra vecakas fick jag en förfrågan om jag kunde dela med mig av lite serietips och jag var inte sen med att haka på erbjudandet. I dagens inlägg tänkte jag dela med mig av mina favoriter just nu. Jag har listat några riktigt spännande serier samt några som man lätt kan slökolla en tråkig söndag. Jag gillar att ha lite variation på mina serier. 
 
Här kommer nu 10 serier jag gillar lite extra, kanske du hittar någon ny favorit? 
 
1. A discovery of witches
 
En serie för dig som gillar det lite onaturliga, magiska krafter och väsen. Diana Bishop hamnar att lösa mysterier tillsammans med en vampyr, vilket upprör många. Det finns lite romantik iblandat också (är någon förvånad) och bandet mellan dem blir bara starkare. Det är något med denna serie som gör att jag gillar den. Det är massa spänning och drama som gör att man bara vill se ett avsnitt till. 
 
Du hittar denna serie på HBO. Hela första säsongen är nu tillgänglig! 
 
2. YOU
 
En nykomling bland mina favoriter. När jag började se serien tyckte jag att konceptet verkade så himla bekant och trodde för ett tag att jag sett något likannde innan. Men i andra avsnittet märker jag att serien är baserad på Caroline Kepnes bok YOU som jag läst för ett par år sedan och då kunde jag knappt vänta. Jag var tvungen att se den på en gång. 
 
Serien handlar om en stalker, Joe som förälskar sig i Beck. Han gör ALLT för henne, ja även mord. Alltså så himla spännande. Och nu fick jag även reda på att det kommer en andra säsong. Hoppas att den är baserad på Carolines andra bok Gömda kroppar
 
Serien hittas på Netflix. 
 
3. The Handmaid's tale
 
En väldigt gripande och spännande serie som fångar mig från början till slut. Vad händer egentligen om männen fick bestämma och kvinnor blev handmaids? Det är flera gånger i serien som jag suttit med tårarna i halsen. Och slutet på säsong två var helt upprörande. Så nu väntar jag med spänning på säsong tre.
 
Hittas på HBO.
 
4. Killing Eve
 
En av mina absoluta favoriter. Jag tog mig igenom denna serie på bara några dagar. Och när jag sträckkollar serier då vet jag att den är en favorit. En polis är på jakt efter en seriemördare som i sig blir förälskad i polisen. Alltså så mycket drama, romans och action. Precis hur jag vill att en serie ska va. 
 
Första säsongen hittas på HBO och jag hoppas verkligen att andra säsongen är påväg snart! Vill veta hur det fortsätter! 
 
5. Sharp Objects
 
Ännu en serie som är baserad på en bok jag läst. Denna serie är baserad på Gillian Flynns bok Sharp Objects som jag läst för många år sedan. Jag hade nästan glömt bort handlingen i boken så serien var ett litet wake up call. 
 
Den har en väldigt känslosam handling, man måste helt enkelt vara på ett speciellt humör för att se denna serie. Den är djup och rå. Den handlar om en reporter som måste åka tillbaka till sin hemstad för ett jobb. Flera barn har försvunnit och hon ska ta reda på vem som ligger bakom det. Men det är inte så enkelt som det låter. Hon måste först ta hand om sina egna demoner som spökar sen barndomen. 
 
Den hittar ni också på HBO
 
6. Big little lies
 
Okej, jag ser ett tema här. Jag faller tydligen för serier eller filmer som är baserade på böcker jag läst. Så denna serie är baserad på Liane Moriartys bok Big little Lies som jag läste för något år sedan. Otroligt bra bok och en otrolig bra serie. Den är djup, känslosam och herregud vad arg jag blev när jag såg den. Man får en inblick i hur det är att leva i ett förhållande där misshandel är en daglig vara. En serie alla behöver se. Nu ska det också komma en säsong 2. Spännande.
 
Ni hittar säsonge 1 på HBO
 
 
Och nu till serier som är lite lättare att se på, passar perfekt till en jobbig dag eller när humöret inte är på topp. Då ser jag oftast någon serie som är rolig eller som inte är så svåra att hänga med. 
 
 
1. Once Upon a Time
 
Disneyprincessan i mig jublar. Bästa serien. Jag har nu tagit mig igenom säsong tre och ska snart påbörja säsong fyra. Jag gillar hur de har byggt upp serien och gjort alla disneykaraktärer delaktiga på ett eller annat sätt. Älskar att slökolla denna serie. Det finns ju 20+ avsnitt för varje säsong! 
 
Ni hittar sju säsonger på Netflix
 
2. Grace & Frankie
 
Handlingen i serien är så mysig. Grace och Frankie måste ju vara de skönaste, roligaste och härligaste människorna jag vet. Den framkallar skratt och gråt. Det finns hela fyra säsonger på Netflix nu. Bara att sträckkolla. Nästan så att jag måste se om denna bara för att.
 
3. Atypical
 
En serie som handlar om Sam som har autism. Att följa med hans vardag är väldigt intressant och spännande, speciellt när han förälskar sig i sin terapeut samt bestämmer sig för att jobba på att skaffa en flickvän. Plus lite drama på det och du har en serie som kan göra dig på bra humör. 
 
Två säsonger finns nu på Netflix
 
4. Santa Clarita Diet
 
Alltså hur många gånger har jag inte skrattat åt denna serie. Vad skulle du göra om din fru helt plötsligt dog och sedan vaknade upp igen för att endast föredra människoblod? Här har ni inget vanligt familjedrama. Hur ska de lyckas undanhålla denna hemlighet? 
 
 
Har du någon favoritserie just nu som du kan se hur många gånger som helst eller hittade du kanske någon ny serie att se nu i vinter? 
Caroline Kepnes - Grace and Frankie - a discovery of witches - atypical - big little lies - hbo nordic - killing eve - netflix - once upon a time - santa clarita diet - sharp objects - the handmaid's tale - tv-serie
4
Julia

Jag älskar Gilmore girls!

Ida - foto & häst

Superbra serietips!! :) Flera stycken här står på min "att-se" lista haha, kollar på så många så måste kolla ifatt på dem först ;)

Bunny Therése

Så många spännande serier på HBO! Är nog dags att starta kontot där igen :O

Och åååh, Once Upon A Time, såå behaglig serie att slökolla på! Har precis börjat på säsong 5 och nu är den faktiskt riktigt spännande!

iHeartFantasy - böcker, filmer och tv-serier

BIG LITTLE LIES är en av mina favoritserier. Men måååste se HANDMAID, YOU och WITCHES! Alla de baseras också på böcker, vilket är lite kul. :)

Svar: heheh, ja jag ser vad jag faller lite extra för!
Hemma Hos Felicia