Vi måste prata om droger

Idag vill jag tipsa er om en podd, eller rättare sagt en poddserie som jag tycker att ni måste lyssna på. Tidigare här på bloggen har jag tipsat er om Ångestpodden. Själv tycker jag att det är en otroligt viktig och bra podcast som får mig att tänka till och som ger mig massa kunskap om ångest i alla dess former. Här senast har de släppt 4 avsnitt och två kortare avsnitt i en poddserie som de kallar "Vi måste prata om droger". Droger har blivit allt mer vanligt, vilket för mig känns så himla skrämmande! Om jag ska vara helt ärlig så kan jag noll och vad droger egentligen innebär, dess effekt och hur det påverkar oss. Därför tycker jag att de här avsnittena har varit så lärorika. 
 
Här nedan hittar ni direktlänk till alla avsnitt, ta er tid och faktiskt lyssna. Det är skrämmande och ibland väldigt jobbigt att lyssna på vad de här människorna som intervjuas har varit med om. Det kommer ännu att dyka upp flera avsnitt i serien så håll utskik under de kommande veckorna! 
 
1. Barnskådisen som blev heroinmissbrukare 
 
2.  Min pappa är narkoman
 
3. Narkotikapolisen, Annika Ljung 
 
4. Kokain, "Hooked direkt"
 
5. Liam och nätdrogerna 1/2
 
6. Liam och nätdrogerna 2/2
 
 
Vi måste prata om droger - acast - castbox - podcast - ångestpodden
1
Jessica Högberg

finns mycket bra podar nu, droger är något vi alltid måste prata om, dom finns överallt... Kram!