Jag är omotiverad

God morgon! Idag blir det inte ett så glatt inlägg fredagen till ära. Ibland tycker jag att det är viktigt att man delar med sig av det mindre tråkiga också, för mitt liv är inte alltid så happy clappy som man kan tro på sociala medier. 
 
Men som rubriken säger så känner jag mig riktigt omotiverad just nu. Jag har fastnat i något sorts ekorrhjul där jag i princip gör precis samma saker dag ut och dag in. Men största anledningen är nog det här katastrofala "sommar"vädret vi har. Alltså vad är dethär? Jag har ännu inte picknickat ute eller solat för att det har antingen regnat, varit blåsigt eller så har temperaturen legat på 14 grader. Det är nog största boven till min omotivation. Så mina senaste veckor har sett väldigt likadana ut, jag och Aurora har myst på soffan efter jobbet med serier eller någon bok. Jag har heller inte känt mig motiverad att ta mig ut genom dörren heller. Inte när Aurora är så mysig! My safe place!
 
 
Jag tror jag har tagit mig igenom 3 böcker på två veckor samt 2 serier. 
 
Är det någon annan som känner att det här vädret påverkar en? Det viktigaste nu är att försöka ta sig ut ur ekorrhjulet och försöka hitta det positva, hitta motivationen. Ibland är det svårt men jag tror att den kommer att komma efter ett tag. Jag har mycket roligt att se framemot i bland annat augusti men just nu känns det som om dagarna går långsamt.
 
Sociala medier är också en liten bov i detta. När jag sitter hemma i soffan och scrollar igenom instagram och kollar igenom alla stories på alla perfekta sommarkvällar med vinkvällar, picknickar, villaliv och mysiga solnedgånger sjunker mitt humör till botten. Varför är inte jag där och varför befinner jag mig inomhus just nu? Jag vet att jag kanske borde hålla mig borta från instagram under sådana kvällar men ibland slinker man in by mistake. För det är ju så, man publicerar ju endast de fina och perfekt ögonblicken på sociala medier. Och jag vet att jag inte är den enda som påverkas negativa av det. 
 
 
Jag har heller inte riktigt haft motivation för att prova på nya recept eller för att helt enkelt stå i köket och göra mat. Det har blivit den där samma rätten dag ut och dag in i princip. Jag har också ätit massa sushi. För att det är gott och för att det är så enkelt att köpa hem efter en lång dag på jobbet. Och så har jag ätit massa godis, jag är sötsugen i princip hela tiden. (minimani har 3,99 €/kilo hela juli, ett tips till er)
 
Men jag känner att på den fronten så börjar jag komma tillbaka. Igår gjorde jag en riktigt god broccolisoppa som jag måste dela med mig av, den blev  så god och förra veckan gjorde jag även en god blåbärspaj till Auroras födelsdagskalas. Där är motiavtionen påväg tillbaka. 
 
 
Det har varit skönt att ta korta kvällspromenader för att rensa hjärnan ibland. Efter en dag på jobbet har det sedan varit skönt att lyssna på ett poddavsnitt och njuta av den fina "sommaren". 
 
Men jag tror att jag bara måste vänta ut det, motivationen kommer. Så är det oftast för mig, man kan inte pressa fram den utan helt plötsligt så kan jag vakna en morgon med energi och motivation. Lite tråkigt att motivationen ska dala på sommaren, men man kan ju inte riktigt styra över det. 
 
Hur gör ni när ni känner er omotiverade? Dela gärna med er av något tips eller två!!! 
aurora - lösgodis - tankar
2
lindajanssons - fashion

Håller helt med dig om att man ska dela med sig av både positivt och negativt. Det är ju så livet är för alla. Stor kram till sötis 💗

Svar: <3
Hemma Hos Felicia

ajlimullersandvik.blogg.se

Hatar hatvädret. Här har solen återvänt nu, och genast är jag gladare och börjar "planera" saker. Vad vi ska äta, var vi ska äta, vad vi ska besöka etc. Så vädret är helt klart en faktor i motivation - eller avsaknad av den.

När jag är omotiverad gör jag ingenting åt det, mer än att typ gråta och tycka synd om mig själv. Jag är INTE bra på att ta mig ur det. Men jag är dock en Go Getter och har perioder av nästan mani, så jag brukar ibland kunna tvinga mig själv att söka efter nästa mani. Typ att dekorera kalendrar/pretty planning - det satt jag och tittade på i evigheter sist jag var omotiverad och tänkte på allt det vackra jag skulle göra med min kalender framöver XD

Hoppas att solskenet kommer och motivationen med det!