Varför frukost?

Jag förespråkar alltid en god och näringsrik frukost. För mig är det superviktigt att börja dagen på rätt sätt med bra mat i magen som mättar. Jag skojar inte när jag säger att i princip varje dag så ser min frukost ut såhär. Antingen gröt, overnight oats eller yoghurt toppat med massa härligheter. Jag har många gånger fått frågan hur jagh orkar vara så kreativ varje morgon, men om jag planerar rätt och förbereder lite så tar det max tio minuter. 
 
Havregrynsgröt kan ju vara rätt så tråkigt, men om du varierar din topping varje morgon så har du en ny och unik frukost flera gånger i veckan. Här nedan har jag skivat en halv banan, lite färska finska jordgubbar, lite nötter, torkad frukt och röda vinbär. Mitt motto är "ju fler ingredienser desto bättre". Och självklart har jag kanel också. Utan det skulle inte min gröt vara komplett. 
 
 
Jag varierar ofta toppingen. Ibland är det kiwi, lingon, blåbär, valnötter, jordnötssmör eller äppel. Tillsammans med en kopp kaffe kan jag börja min dag på rätt sätt. Om jag slarvar med frukosten är jag i obalans i princip hela dagen, vilket kan leda till dåligt humör och ingen motivation samt att jag kanske blir lite sötsugen under dagen. Alla är inte frukostmänniskor men jag Ä.L.SK.A.R. frukoststunden, det bästa som finns! 
 
Hur ser er frukost ut nu i sommar? Dela gärna med er! 
breakfast - frukost - havregrynsgröt - jordgubbar