Min första sommar i Vasa

Glad torsdag på er! Vi har nu klivit in i maj och vårens vackraste månad är nu här. Som jag längtat. Nu när jag tänker efter så är har tiden verkligen bara sprungit iväg. Att jag varit Vasabo nu i över 9 månader är ju helt galet. Alltså va? På den tiden har jag också flyttat en gång, rest utomlands och spenderat julen i Ylläs. 
 
Jag måste säga att det varit mina bästa 9 månader på flera år. Känslan att ha vännerna nära, familjen med en timmes bilfärd ifrån och en kisse som håller mig sysselsatt är obeskrivlig. Under de här 9 månaderna har jag levt, jag har unnat mig god mat och fina resor. Jag har sådär smått börjat öppna upp mig själv och låtit personer komma nära, vilket är ett ganska så stort steg för mig. Detta är nog den period jag har utvecklats som person. Jag har blivit den jag vill vara, Felicia med stort F. 
 
Vasa har förändrat mig, till det bättre. För ett år sedan var jag på praktik i Sollefteå. Det känns som tusen år sedan. Det var en väldigt rolig period i mitt liv, att få se och ta del av en annan stad i Sverige. Men om jag jämför mig för hur mitt mindset var för ett år sedan med nu så är jag med självsäker i dagens läge. Jag har båda fötterna på jorden, är mer social, utåtriktad och positiv. 
 
 
Bild tagen i Sollefteå den 12 maj 2018
 
 
Bild tagen i Vasa 13.4.2019 
 
Detta kommer att bli min första sommar i Vasa. Det är något jag ser framemot. Vad jag har sett hittils av Vasa under sommarmånaderna så är det vackert, det finns mycket man kan utforska. Jag tänker uteserveringar, picknickar och långa strandpromenader i solen. Självklart blir det en del jobb också men det kommer även finnas tid för semester. Det är nästan så att jag redan vill damma av mina sommarklänningar. För tillfället så är det inga större planer inbokade för min sommar, men jag tar den med en klackspark. Jag är öppen för förslag. 
sollefteå - sommarlov - vasa - Österåsens hälsohem