DEN ÄRLIGA LISTAN

Glad lördag på er! Eftersom att jag spenderar helgen på jobbet tänkte jag att vi kör på en liten lista idag. Helt enkelt den ärliga listan! En lista med lite gott och blandat!

 
När grät du senast och varför?
Jag kan faktiskt inte minnas när jag grät sist. Jag gråter väldigt sällan och om jag gör det är det oftast till någon film. Men jag kan också skratta så mycket så att jag gråter, det hände här i veckan. 
 
Tre saker du avskyr:
  • november
  • när kaffet kallnar
  • personer som endast pratar om sig själv
 
Hur var du i skolan?
Jag har alltid varit den blyga, som inte velat ta så mycket plats. Jag har också alltid varit den som strävat efter endast godkänt i allt, jag har aldrig strävat efter en 10:a eller mvg i några ämnen. Jag var också den som föredrog prakriska ämnen framför ex matte och modersmål. Konst var favoriten.
 
Hur tror du att andra uppfattar dig?
Jag tror att jag på jobbet uppfattas som den positivaste människan på jorden. Jag tror att mina vänner uppfattar mig som en crazy catlady som helst av allt skulle spendera varje eviga sekund på Disneyland och min familj tror jag uppfattar mig som en independent woman som har svårt att prata känslor.
 
Hur uppfattar du dig själv?
Som väldigt självständig och konflikträdd, som ibland har lite svårt att utmana sig själv (och ja, jag har också väldigt svårt att prata känslor)
 
 
En situation du tycker är jobbig/pinsam?
När man ringer hälsocentralen och ska försöka förklara vilka symptom man har. Bara jag som tycker det är extremt jobbigt. Har man haft ont i magen, kniper det eller är det endast en molande värk? Ja du, det är en väldigt bra fråga. 
 
När känner du dig som vackrast?
När jag har nyduschat hår, partyoutfiten är på och jag har precis påbörjat ett glas vin. 
 
Vad skrattade du senast åt?
Jag hälsade på syster igår, vi skrattade nog åt det ena eller det andra. Oftast åt oss själva!
 
Vad blir du stressad av?
Tidsbrist på jobbet, när jag inte hittar något jag vill se på på Netflix, skoskav, när jag börjat rita något och det inte alls blir som jag tänkt mig, när Aurora hoppar upp på mina jackor och när det är halt ute och ingen hunnit grusa vägarna! 
 
Något du funderat mycket på?
Just nu är det nog julen. Jag är väldigt osäker på hur jag vill fira min jul iår. Jag känner mig inte så pepp på något just nu, men det är ju ändå cirka 1 månad till det. Jag borde nog ha ett svar tills dess. Julkänslan har inte krypit fram än. 
 
en av mina favoritbilder med mig och aurora. det var precis när vi hade flyttat till Vaasa hon och jag. saknar när hon var sådär liten och gosig!
 
Tre saker du är rädd för?
  • att Aurora ska rymma
  • att någon ska göra inbrott medan jag sover
  • cancer
 
Ett yrke du tror du skulle vara dålig på?
Veterinär. Jag skulle aldrig kunna ta hand om ett skadar djur, det är alldeles för läskigt. Eller lärare! Jag gillar inte barn!
 
Ett yrke du tror du skulle vara bra på?
Med lite övning så tror jag att jag skulle bli en riktigt bra flygvärdinna. Det är iallfalll något jag skulle kunna tänka mig!
 
Listan hittade jag på Isas blogg, spana även in hennes svar
aurora - lista
1
ISA

Haha så kul att läsa dina svar! de på "vad blir du stressad av" var klockrent!!