4 restaurants in Makarska

Under en vecka i Kroatien hinner man besöka en och annan restaurang. Som jag tidigare nämnt så fick vi ta del av grymma restauranger med toppenbra mat samt de med lite sämre kvalitet. Sånt händer. Så idag tänkte jag tipsa er om 4 stycken middagsrestauranger jag tycker att ni kan besöka när ni bestämmer er för att semestra på Makarska rivieran. 
 
Fyra middagsrestauranger att besöka på Makarska:
 
1. Bounty
 
 
Det var väldigt få restrauranger som erbjöd vegetariska alternativ. På Bounty kunde man hitta en egen kategori i menyn, vilket jag uppskattar. Så jag körde på denna vegetariska burgare. Och jag måste även berömma deras pommes. Jag är lite trött på de vanliga "köpes-friesen" som är helt smaklösa och dessa var precis raka motsatsen. Så krispiga och goda! 
 
Om du vill kan du även bänka dig längs vattnet, men en makalös utsikt. Vi fick dock ett bord i mitten av restaurangen, men det var också rätt så mysigt. Även personalen var trevlig och kollade upp regelbundet om vi hade det bra! 

 
2. Aparthotel Miramare
 
 
Vi råkade faktiskt gå förbi detta ställe och bestämde att vi senare på kvällen måste ta oss hit. Aparthotel Miramare är ett hotell men precis nedanför ligger en mysig restaurang med en otroligt fin utiskt över hamnen i Makarska. Vilken middagsutsikt! Här fanns det även möjlighet att äta middagsbuffée, den fanns inuti byggnaden men vi bänkade oss ute och fick ta del av deras alacarte meny istället. 
 
Ett måste när man är i Kroatien är att prova på deras black risotto, det gjorde jag denna kväll. Riktigt god var den, väldigt spännande att prova på. Syster tog in deras lax som även den var otroligt god. 
 

3. Bruschetta
 
 
Bruschetta ligger längs stranden, en riktigt mysigt inredd restaurang där du också kan äta lunch. Vi hade gått förbi denna ett par gånger och tyckte att den lät riktigt lockande. Så en kväll bänkade vi oss här, med en vacker solnedgång som vår bioduk. 
 
Kvällen till ära tog jag in ett glas vitt vin, ritkigt gått det också. Jag beställde ett glas med fick in en liten kanna. För 32 kuna om jag inte minns helt fel. Priserna är det inget fel på. Sedan valde jag deras vegetariska pasta, så god!!! Det kan ha blivir massa god pasta under resans gång! 

 
4. Tempera Streetfood & Bar
 
 
Tempera var ett ställe som ett par av mina vänner rekommendera åt oss. Restaurangen ligger intill hamnen i Makarska, superfin restaurang med en inredning som går i olika lila nyanser. Och vi blev verkligen inte besviken på stället. Till fördrink fick vi in en körsbärslikör, samt lite gott bröd. Mums. 
 
Deras meny är otroligt välplanerad. Så mycket gott att välja mellan. OCH det bästa är att vissa rätter gick att få vegetariska. Som denna "Shrimp" tempura. Istället för friterade räkor är det friterad zucchini. Otroligt gott. Det bästa jag ätit under resan. Syster beställde in deras pulled tacos. Även de gick att få vegetariska om man ville. Vi båda var helt i extas när maten kom in. Wow!! 
Aparthotel Miramare - Bruschetta - Tempera Streetfood & bar - black risotto - bounty - makarska rivieran - vegetariskt
1
ajlimullersandvik.blogg.se

woooow! Älskar friterat och älskar zucchini! Kan inte bli annat än gött, den där sista rätten :D