Acai bowls in Split

En dag i Split. Vi tog bussen in till Split under vår resa i Kroatien. En buss som tog mellan 1½ - 2 timmar beroende på trafik. Vi åkte till Split två gånger under veckan och första gången hade vi rätt så tur med både bussar och trafik. Det gick rätt så smärtfritt. När vi åkte andra gången var bussen fullsmockad, det var trafikstockning och det tog oss mer än 2 timmar att ta oss dit. 
 
Split är en väldigt vacker stad. Den har sin lilla charm med gamla ruiner, sevärdheter, palmer längs promenadstråket och mysiga caféer. 
 
 
Fin arkitektur överallt!
 
 
Jag småshoppade även lite inne på Zara. En fin hoodie som kommer va perfekt nu i höst.
 
 
Mina kompisar hade även rekommenderat Maka Maka, ett café som erbjuder acai och poké bowls. Kanske ett av de bästa caféerna vi besökte under resans gång. Även jag och syster kan rekommendera detta café. 
 
 
Vi valde att prova på deras acai bowl. Självklart så måste jag ha jordnötssmör i min bowl, och dom snålar verkligen inte. Vi njöt verkligen. Det passade även perfekt i värmen, tror temperaturen låg runt 34 grader denna dag så det var svalkande! 
acai bowl - kroatien - maka maka - split
1
ajlimullersandvik.blogg.se

det ser såååå underbart ut i hettan, och du är strålande som alltid. Jag är inte så förtjust i gojibär, men tror att din syrras bowl hade passat mig som hand i handske. -Bedömer bara utifrån ögonmått, obs! ;)